עו”ד בן גביר פנה ליועץ המשפטי בדרישה לעצור את שורף התפילין

עו"ד איתמר בן גביר דורש מהיועמ"ש לעצור את דניאל עמרם, תלמיד ישיבה חרדית יוקרתית שחזר בשאלה, שזעזע את הרשת החברתית, כאשר שרף את זוג התפילין שלו • בשיחה עם חרדים10 סירב עמרם להביע חרטה ואמר: "עשיתי זאת בגלל התחושה שמנצלים את הדת וסמליה לכפייה"
נחמן גור
י"ז שבט התשע"ח / 02.02.2018 16:16

בעקבות חשיפת חרדים 10: עו”ד איתמר בן גביר יועצה המשפטי של תנועת עוצמה יהודית, פנה היום [שישי] שעות ספורות קודם כניסת השבת, במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בו הוא דורש לפתוח בחקירה ולעצור את דניאל עמרם, שהעלה לחשבון האינטרנט שלו סרטון בו הוא נראה שורף את תפיליו.

סרטון מזעזע: חוזר בשאלה שרף התפילין כ’נקמה’ בחוק המרכולים

בסרטון שנחשף ב’חרדים10′ נראים תמונות מזעזעות בהם חוזר בשאלה בשם דניאל עמרם שורף את תפיליו. בפוסט שהעלה לרשת החברתית כתב עמרם כי שרף את הכלי היהודי הקדוש כ’מחאה על הכפייה הדתית’: …”בגלל שעברנו קשיים, ושרפו לנו תפילין בעבר, אנחנו רגישים בתוך תוכינו לדת. והמונפול הרבני, מנצל את זה, לא מחייב שבמודע, אבל זה נותן להם את הכח לשלוט, כי אנחנו רגישים לזה, מקבלים את זה כמובן מאילו, בתוך תוכינו. ולכן החלטתי, שלא אתן לסמל הזה, שהיה לי כבוד אליו כסמל היסטורי, להתל ולשלוט בי יותר. כי היום הדת מנצלת אותו לכפייה הדתית שלה”.

בשיחה עם חרדים 10 אמר עמרם כי הוא לא מתחרט: “לא. זאת הייתה בחירה ואני לא מתחרט על בחירות שלי, רק על בזבוז זמן כשכופים אותי”.

הסרטון  גרף בתוך זמן קצר מאות תגובות סוערות, חלקן עם קללות, בהן הביעו הגולשים – בהם חילונים רבים – את מחאתם על המעשה המזעזע. “אני לא האדם הכי דתי, לא האדם הכי צדיק”, כתבה שריל יפה, “אבל שראיתי את זה התחלתי לבכות”.

כעת דורש כאמור עורך הדין בן גביר מהיועמ”ש לפתוח בחקירה כנגד הצעיר ומעשיו הקשים.

במכתבו כתב בן גביר: “אין ספק כי במעשיו של מר עמרם הוא עבר עבירות שונות ובין היתר פגיעה ברגשות דת, עלבון דת, ואף התנהגות פסולה במקום ציבורי. לכולנו ברור שאם היה מדובר בנער גבעות השורף קוראן הוא ברית חדשה ומעלה את זה לאינטרנט תוך דקות הייתה מגיעה לביתו משטרה והוא היה נעצר, דינו של עמרם אינו אמור להיות שונה, אני דורש ממך לפתוח בחקירה ולהורות על מעצרו”.

יצויין כי רק לפני מספר שבועות נעצרה בעיר העתיקה נערה לאחר שקראה לעבר ערבי :”מוחמד מוכר ממתקים”, הנערה נחקרה בחשד לעלבון דת, ואילו בן גביר דורש כרגע לעצור גם את איש השמאל .

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל אחד שיעשה מה שבא לו הקדוש ברוך הוא יטפל בו
    02/02/2018 18:28
    ניר מאילת
  1. זה מה שקורה שמנסים לכפות דת כולם צריכים להיות יהודים טובים ולא לכפות על אף אחד כלום וכמובן גם לא בשבת החיים שלנו תותים שבת שלום לכל עם ישראל היקר

  2. אוהב אותך
    02/02/2018 23:37
    יעקב
  3. דניאל אוהב אותך

  4. לבן דביר משעמם בחיים
    03/02/2018 05:50
    נו באמת
  5. בן דביר ?! תמצא לעצמך משהו אחר לשחק בו
    ואם אפשר משהו נורמלי, מאשר לבכות כל היום עם הבעיות בבריאות השכלית שלך…

  6. על הזבל האנושי
    04/02/2018 08:11
    דניאל
  7. חחחחחח מצחיק אותי למה צריך לעצור אותו חכה תראה איזה שיתוק הוא הולך לקבל מבורא עולם ענייין של זמן….