“החזיק את התינוקת בגאווה”: האם ביבי מתעלם מבתו ונכדיו החרדים?

אבי כץ
|
י"ז שבט התשע"ח / 02.02.2018 13:02
לקראת צאת ספרו החדש על ראש הממשלה, פרסם בן כספית ב’ידיעות אחרונות’ קטע מהספר – העוסק ביחסיו של נתניהו עם בתו החרדית נעה רוט ומשפחתה • כספית קובע: “הקשר כמעט לא קיים” • אחד המשתתפים באזכרה ליוני הי”ד: “מי שמכיר – יודע שזה ממש לא נכון”

לקראת צאת ספרו החדש על ראש הממשלה – ‘נתניהו, הביוגרפיה’, פרסם הבוקר (שישי)  פרשן ‘מעריב’ בן כספית במוסף ‘7 ימים’ של עיתון ‘ידיעות אחרונות’, קטעים מהספר.

אחד הקטעים עוסק בבתו החרדית של נתניהו – נועה רוט, בת 38, בעלה וילדיה. נועה היא בתו מנישואיו הראשונים לד”ר מיקי הרן.

נועה נישאה לאיש עסקים ממוצא אמריקני בשם דניאל רוט. שניהם נחבאים אל הכלים ומתרחקים מפרסום. לפי דיווח במעריב, השניים התגוררו בשנים האחרונות בירושלים, אולם לאחר שהתחזקו, החליטו לעבור לפני שנתיים להתגורר בלב שכונה חרדית בעיר.

“נועה רוט עברה להתגורר בשכונת מאה שערים בירושלים”, דווחה כתבת הרכילות של ‘מעריב’.

בספר, שאמור לצאת אל הדוכנים ביום ראשון, כותב כספית: “נועה נישאה לדניאל רוט, וב־2003 חזרה בתשובה והפכה לחרדית. היא מקפידה להעניק לילדיה חינוך ליברלי יחסית ומקיימת קשר משפחתי הדוק עם אמּה ועם בעלה הנוכחי דורון הרן, שהוא אביה המאמץ. נתניהו, שמשבח את עצמו בכל הזדמנות על היותו בעל אוהב ואב מסור, מעולם לא דיבר על היותו סב. יתר על כן, למעט תמונה או שתיים מטקס ברית המילה של הנכד הבכור, אין לנתניהו תמונות משותפות עם נכדיו, אין לו זמן איכות איתם, ואין, ככל שנראה מבחוץ, קשר אמיתי: הוא אף פעם לא יצא לחופשה משותפת עם בתו וילדיה, או אפילו הזמין אותם לארוחת ערב משפחתית.

“כשנולד נכדו הבכור הוא בא כאמור לברית המילה (ביחד עם רעייתו), ישב בפינה קפוץ שפתיים והלך מיד לאחר ה’הליך’, בלי להישאר לארוחה. נועה, על פי עדי ראייה שנכחו באירוע, התרגשה עד דמעות.

“כשנולדה בתה השלישית, רחל, ב־2016 מיהר ראש הממשלה לצייץ הודעת ברכה בשמו ובשם שרה אשתו והביע שמחה על ‘משפחתנו המתרחבת’. חודשיים אחר כך התברר כי עוד לא טרח לבקר את הנכדה הפעוטה… נכון להיום, הקשר בין ביבי לבין בתו ונכדיו כמעט לא קיים”.

כספית מוסיף ומספר: “בשנים האחרונות החל בעלה של נועה, דניאל רוט, לנסות להיכנס לעסקים בסין. על פי דיווחים בתקשורת, נתניהו השתדל לסייע לחתנו. לפחות זה”.

כספית מצטט גם “אחד המקורבים”, שסיפר בשיחה שהתקיימה ב-2015: “הנכדים מכירים שני סבים. את סבא ארני, שגר באמריקה, ואת סבא דורון, שגר בירושלים. הם לא יודעים שראש ממשלת ישראל הוא הסבא הביולוגי שלהם. זה בלתי נתפס”.

האם באמת נתניהו מנותק קשר עם בתו?

נועה רוט

נועה רוט

נועה רוט ובעלה דניאל בבית הוריו של נתניהו. צילום: חרדים 10

 לפני שנה וחצי דיווחנו כאן בחרדים 10, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובניהם יאיר ואבנר, השתתפו באזכרה בבית העלמין הצבאי ‘הר הרצל’ לזכרו של סא”ל יוני נתניהו הי”ד, במלאת 40 שנים לנפילתו במבצע אנטבה.

לאזכרה היה חלק נוסף, כאשר מוקירי זכרו של יוני הי”ד ומכריו, התכנסו בבית הוריו של נתניהו, בשכונת בית הכרם בירושלים.

בין הנוכחים בחלק המשפחתי של האזכרה הייתה גם נועה רוט, שהגיעה עם בעלה ובני משפחתה – כולל התינוקת החדשה.

“ראש הממשלה החזיק את התינוקת בידיו כשכולו גאווה”, סיפר אחד הנוכחים לחרדים 10. “בעוד הילדים הגדולים יותר קפצו על שרה וחיבקו אותה. התקשורת אוהבת להציג את הקשר בין המשפחות כנתק, אבל מי שמכיר – יודע שזה ממש לא נכון”.

בין המשתתפים באזכרה היו גם הרב דוד נחשון, ובוגר סיירת מטכ”ל שמריה הראל, שניהם חסידי חב”ד מנצרת עלית, המיודדים עם ראש הממשלה. הראל שירת תחת יוני הי”ד.

כאשר הגיעה נועה עם בנה החרדי – פנה אליה נחשון: “שלום, מה שלומך?” ואחר כך אמר לבעלה דניאל: “זו החיילת בצבאות ה’, אתה יודע שאשתך הייתה חיילת בצבאות ה’ כמה שנים?!”

צפו בתיעוד בלעדי של חרדים 10: