מי שאינו תמים מבין היטב שקמפיין המסתננים מתוזמן ומאחוריו יש כסף

הרב מנחם ברוד
|
י"ז שבט התשע"ח / 02.02.2018 11:03
ראו את האבסורד: גורמים הטוענים השכם והערב כי חייבים לסגת מיהודה ושומרון כדי לדאוג לעתידה היהודי של המדינה, עושים כאן את ההפך הגמור – ופועלים להצפת הארץ בעשרות אלפי לא-יהודים

מי שניזון בתום לב מדיווחי התקשורת בימים האחרונים מקבל רושם שהציבור בארץ סוער לנוכח הכוונה להעביר את המסתננים, שחדרו לארץ בדרך בלתי-חוקית, למדינה אחרת.

אזרחי ישראל אינם מצליחים לישון בלילה, עד שהם קמים באורח ספונטני ומארגנים הפגנות ועצומות.

אבל מי שאינו תמים כל-כך מבין יפה שאין כאן לא סערה ולא ספונטניות, אלא קמפיין מתוזמן, שמאחוריו כסף גדול. מובילי הקמפיין דואגים לארגן כל יום-יומיים עצומה חדשה.

הם שהגו את הרעיון המבריק ליזום עצומה של טייסי אל-על, שמצהירים על סירובם להטיס את המסתננים (יש רק בעיה עובדתית קטנה: אל-על לא נתבקשה כלל להטיס אותם…).

כל זה אינו בגדר השערה.

כל מי שמצוי בתחום התקשורת יודע ממי מתקבלות ההודעות לעיתונות על ההפגנות והמחאות.

מנכ”ל הקרן החדשה בארה”ב אף הודיע שיזרים כספים נדיבים לכל ארגון שיפעל לְמה שהוא מכנה ‘בלימת הגירוש’. הבעיה היא שחלקים גדולים מהתקשורת מתמסרים לקמפיין ונמנעים מלחשוף שזו בעצם סערה בכוס מים, המנוּוטת על-ידי קומץ יחצנים וארגונים אינטרסנטיים.

לרוקן את הנשמה

ראו את האבסורד: גורמים הטוענים השכם והערב כי חייבים לסגת מיהודה ושומרון כדי לדאוג לעתידה היהודי של המדינה, עושים כאן את ההפך הגמור, ופועלים להצפת הארץ בעשרות אלפי לא-יהודים (ואם רק יאפשרו להם – במאות אלפים ובמיליונים). מי שרוממות שלטון החוק בגרונם, מתייצבים לימין מהגרי עבודה בלתי-חוקיים, נגד חוקי המדינה, ואף נגד החלטת בג”ץ.

ואוסף השקרים, כאילו מדובר ב’פליטים’ וכאילו הרחקתם מהארץ תגזור דין מוות עליהם, בשעה שמדובר במהגרי עבודה, שפשוט חיפשו מקום שבו אפשר להרוויח יותר ולשפר את תנאי חייהם. וההשוואה לשואה, והשימוש בעולם דימויים מרצח ששת המיליונים – כאילו פתאום אין בעיה של זילות השואה.

ואתה שואל את עצמך: מה מניע אותם? האם יש הפגנות ועצומות כאלה בארה”ב, שבה משטרת ההגירה פועלת במרץ להוצאת מהגרים בלתי-חוקיים? האם יש מדינה מתקדמת כלשהי בעולם שמאפשרת לכל דיכפין להיכנס אליה, בלי אשרה?

התשובה פשוטה ועצובה: יש כאן מניע מרכזי אחד – שאיפה לרוקן את החברה הישראלית מנשמתה היהודית ולהפוך אותה לעוד דמוקרטיה מערבית, נטולת זהות ומשמעות.

יש כאן יד מכוונת, השולחת זרועות תמנון לכל תחום בחיינו – למערכת החינוך, לצה”ל, לתקשורת, למערכת המשפט – כדי לקעקע את הזהות היהודית שלנו.

לעמוד על נפשנו

מול אותן קרנות עתירות ממון, רבות מהן ממקורות זרים, ניצב הציבור היהודי, החש בחושיו הבריאים כי מנסים לשטוף את מוחו ולנתק אותו משורשיו.

הציבור הזה רוצה להיות יהודי, לחיות במדינה יהודית, להעניק לילדיו חינוך יהודי, ולא להתבייש בערכים יהודיים.

הציבור הזה צריך לעמוד על נפשו מול המתקפה הרב-זרועית המונחתת עליו. לא דיי בהדיפת ההשפעות הזרות, אלא צריך לחזק יותר את הזיקה לשורשים היהודיים, לתורת ישראל ולערכיה. להתחבר יותר למסורת היהודית, לבית הכנסת, לשיעורי תורה, לספרי יהדות ולתרבות יהודית.

והיהדות תנצח, אין ספק.