ישיבה בוחר: בתוך חודשיים קניית סיגריות וניקוטין תיאסר לפני גיל 20

אריה ריבקינד
|
ט"ז שבט התשע"ח / 01.02.2018 21:55
סגן שר הבריאות הסכים לתמוך בהצעה להעלות את הגיל המותר מ-18 לגיל 20 • גורמים במשרד לחדשות 2: ליצמן מעוניין לקדם את החקיקה, כדי שתיכנס לתוקף כבר בתוך חודשיים

משרד הבריאות הסכים להעלות את הגיל בו יהיה מותר לרכוש סיגריות מ-18 ל-20. כך דיווחה הערב (חמישי) עמליה דואק במהדורה המרכזית של חדשות 2.

בסביבתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמרו לחדשות 2, כי לא רק שהצעת החוק תעבור – אלא שהם מתכוונים לזרז את הליכי החקיקה כך שאיסור המכירה מתחת לגיל 20 ייכנס לתוקף כבר בתוך חודשיים.

ח”כ יהודה גליק מנסה כבר זמן רב לקדם הצעת חוק שתאסור מכירת סיגריות מתחת לגיל 21. כעת,  הפשרה אליה הגיע עם ליצמן היא כי הגיל המותר למכירה יעמוד על 20.

• עוד בנושא: האם גליק איים על ‘חוק המרכולים’ בגלל התנגדות ליצמן לחוק העישון?

דואק מציינת, כי למרות התמיכה של סגן שר הבריאות בחוק, סביר להניח שיופעלו לחצים כבדים כדי למנוע את המהלך – באמצעות הלובי החזק מאוד שיש לחברות הסיגריות בכנסת.

איגוד רופאי בריאות הציבור והחברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון של ההסתדרות הרפואית מסרו: “מברכים על הצטרפותו של סגן שר הבריאות ליצמן למעגל הרחב של התומכים בהעלאת גיל איסור מכירת מוצרי טבק וניקוטין.

“זהו צעד משמעותי במניעת התחלת התמכרות מזיקה בקרב בני נוער וצעירים בישראל שיציל חיי אדם.

“אנו מקווים שהאיסור ייכנס לתוקף כמובטח כבר בחודשיים הקרובים. אנו מציעים לנסח את הצעת החוק כך ששר הבריאות בעתיד יוכל בקלות להעלות לגיל 21”.