מענישים את אברי גלעד? “התוכנית שלי לא מועמדת לפרס כי אני ימני?”

אבי כץ
|
ט"ז שבט התשע"ח / 01.02.2018 17:16
מנחה הטלוויזיה צייץ כי תכנית הבוקר בהנחייתו אינה מועמדת לפרס האקדמיה לטלוויזיה בקטגוריית תוכנית האקטואליה הטובה ביותר: “אני כבר לא מדבר על פרס, רק על מועמדות”

איש התקשורת והטלוויזיה אברי גלעד תהה הבוקר (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו מדוע תוכנית הבוקר בהנחייתו – ‘העולם הבוקר’, אינה מועמדת בטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה.

“תוכנית הבוקר שלנו, ‘העולם הבוקר’, המובילה כבר 12 שנה את טבלאות הרייטינג בבוקר, לא נכנסה כמועמדת לפרס האקדמיה לטלוויזיה”, צייץ. “אורלי וגיא כן, גם אסייג וברקו כן. אני כבר לא מדבר על פרס, רק על מועמדות. זה בגלל שאני ‘ימני’ או בגלל ש’קשת’ לא רוצים שנזכה? סתם תמיהה”.

גלעד, בעבר איש שמאל, נוהג להביע את דעותיו הפוליטיות אשר בשנים האחרונות נוטות ימינה. לאחרונה עורר סערה כאשר הביע תמיכה בתגובת המתיישבים מהשומרון, אחרי ניסיון הלינץ’ בקבוצת הילדים שערכו טיול בר מצווה.

“אני שומע שמתנחלים תושבי יהודה ושומרון הגיעו לכפר קוצרא ועשו שם בלגן. יופי, יופי בעיניי, יופי, חד־משמעית”, אמר גלעד בתכנית – ושיבח את פעולת התגובה. “לא נהיה יהודונים, לא נהיה כאלה שבאים להרוג בהם והם רק מתחבאים מתחת למיטה וחוששים שהפריץ יבוא להגן עליהם”.

בקטגוריית תוכנית האקטואליה הטובה ביותר, שבה תוכניתו של גלעד לא מועמדת, ניתן למצוא את תוכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ’, תוכנית הבוקר של אורלי וגיא, המגזין עם אושרת קוטלר, לונדון וקירשנבאום, תיק תקשורת ורואים עולם.

מוש דנון יו”ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הגיב: “לא מתנצחים עם אנשים כועסים. התחרות שלנו היא דמוקרטית נקייה וללא כל התערבות חיצונית ומפוקחת על ידי משרדי רואי חשבון ועורכי דין חיצונים. ההצבעה משקפת את הבחירות המקצועיות של חברי האקדמיה וכל מי שטוען נגדנו, מוזמן להצטרף אלינו לאקדמיה להצביע ולהשפיע”.