שרי רוט מקלפת ספינים מהניילונים ועושה סדר בשמועות • טור פוליטי

חברון יריץ מפלגה בבני ברק? מיכי אלפר במגעים ל"תמיכת הציבור החרדי" בעינת קליש בחיפה? שלמה חדד רץ כבר בעליות של צפת? • אתם מוזמנים לשחות בבריכת הספינים, אבל זכרו: רק אחרי פסח יתחיל הביזנס האמיתי
שרי רוט
כ"א שבט התשע"ח / 05.02.2018 23:23

זוכרים שאנחנו בשלב הספינים, וכיף לעקוב אחריהם?

ובכן, לא כולם מופצים בידי עיתונאים, חלקם נשתלים בקבוצות וואטסאפ או בשיחות מסדרון, אבל תהיו בטוחים שמאחורי כל אחד מהם עומד מוח של אסטרטג.

הנה מקבץ מתוק של ספינים: שלמה חדד ירוץ לראשות צפת. איך אני יודעת שזה ספין? כי נכון לעכשיו אף אחד לא יודע מי רץ או לא רץ לראשות העיר בצפת. אילן שוחט אומר שירוץ, אבל גם לו עצמו לא ברור מה יהיה מצבו המשפטי בעוד כתשעה חודשים, ביום הבחירות.

האם ישוב הציבור הדתי והחרדי על הבדיחה מהסיבוב הקודם, כאשר רצו בכמה ראשים והפסידו? יתכן. אבל גם יתכן שהפעם ישכילו להתלכד סביב מועמד אחד.

נחזור על כלל אצבע שהבהרנו כאן: אם הציבור החרדי לא יתלכד כולו – אבל ממש כולו – סביב מועמד אחד, אין לו סיכוי לכבוש את צפת. ובמצב בו בכל בוקר אנו מתעוררים עם עוד יהודי נחמד שחשקה נפשו לכהן כראש עיר בצפת, שוחט יכול לרקוד כל הדרך אל בניין העירייה. שוחט – או כל מועמד חילוני אחר שיוצב במקומו, במקרה שהוא עצמו לא ירוץ.

ובני ברק? טוב, שם מחול הריקודים של שני המועמדים נמשך בקצב משעשע. אחרי שכבר קראנו על תוכניותיו של אבי רובינשטיין לקראת ההכתרה, בסביבת המועמד המתחרה מנחם שפירא עדיין בטוחים שהוא יורש העצר של חנוך זייברט. אבל יש גם מי שמלחששים על מועמדים מוצנחים כמו מוטקה קרליץ או יעקב אשר שיוחזר מהכנסת.

כל אלו, להזכירכם, ספינים מתוקים מדבש. אבל רק ספינים.

והיה עוד ספין. כמעט ששכחנו להזכירו. מפלגה חדשה תרוץ בבני ברק, בראשה יעמוד איש חביב, באמת חביב, בשם חברון גרנביץ’. משעשע? נו, אמרנו לכם. לאותה סלסילה של ‘ספינים’ נכנסת השמועה על ראש עיר ליטאי לביתר עילית, תמורת ראש עיר ספרדי לאלעד. אף אחד לא באמת יודע מה הולך לקרות. אבל למה לא להפריח יונים, למשש את מדד הדופק והתגובות, וליהנות כצופים מהצד?

ספין חדש, טרי מהניילונים, מגיע גם מחיפה. זה עובד ככה: מגעים לתמיכת הציבור החרדי בעינת קליש. על עינת קליש, בחורה חביבה ואהודה, כבר דיברנו פה, ב’כוורת’. אבל כשספינרים מנסחים משפט כמו “תמיכת הציבור החרדי” זה כל-כך שקוף שזה מצחיק.

מי זה הציבור החרדי?  הרי לא דעתו של יעקב ליצמן בחיפה כדעתו של גפני  או כדעתו של דרעי. אפילו בתוך הציבור הליטאי נשמעים שני קולות – כשקול אחד קורא לתמוך בבעל הסיכוי הגבוה ביותר, גם אם שמו הוא יונה יהב.

אז טוב. מיכי אלפר נפגש עם קליש. סו וואט?

אז קדימה, תשחו בבריכת הספינים, כי אחרי פסח, תצטרכו לצלול לבריכת הדילים האמיתית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות