חזן תקף את יולי אדלשטיין בנאומו האחרון: “סטלין” • חיליק בר: “אפס, פחדן”

אורן חזן ממשיך לשבור שיאים עם פרובוקציות: בנאום אחרון לפני שהורחק לחצי שנה - תקף את יו"ר הכנסת וכינה אותו - "סטלין" • הח"כים השתוללו: "ח"כ בבית הזה השווה אסיר ציון לרוצח המונים" • חזן: "מתנצל בפה מלא על פליטת הפה הפרוידיאנית שלי"
אריה ריבקינד
ט"ז שבט התשע"ח / 31.01.2018 22:36

רגע לפני שהשעייתו לחצי שנה ממליאת הכנסת נכנסת לתוקפה – ניצל ח”כ אורן חזן נאום שנשא במליאה כדי לחולל עוד מהומה: הח”כ מהליכוד תקף בחריפות את יו”ר הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין, על רקע החלטת ודת האתיקה של הכנסת להרחיקו וכינה אותו “סטלין”.

“אני לא יודע אם שמתם לב, היום היה לכם קצת משעמם במליאה”, אמר חבר הכנסת הצבעוני. “שכן אחרי שהעזתי להעיר לסטאלין – סליחה ליו”ר הכנסת אדלשטיין ולבקש ממנו להתנצל…”

באותו רגע החלה מהומה במליאה.

ח”כ רויטל סוויד שניהלה את הדיון אמרה: “ח”כ חזן אמר את אחד הדברים הכי חמורים שהוא היה יכול לומר. דרשתי ממנו להתנצל, וחבל שאתם מאפשרים לו את הבמה הזו. תנו לו לסיים את דבריו, זו הפעם האחרונה שבה הוא עולה להציג בחצי שנה הקרובה. ולך חזן אני אומרת – מה שאמרת הוא לא ראוי. תציג את הצעת החוק שלך ותתנצל בפני יו”ר הכנסת”.

חזן המשיך: “עצרו אותי לתשע דקות. אחרי שראינו את מופע הבריונות של השמאל, שלהם מותר הכל – אני אמשיך. דווקא ביום שבו הכנסת עוטה חג אנחנו מגלים שאדלשטיין בחר לתת פרס למחבלים. האם תיתכן מציאות שבה אני, שנלחם על כך שלא יכנו את חיילי צה”ל רוצחים, נענש? דווקא אותי מענישים? שיהיה ברור, את הדברים שלי אני אגיד, אם לא פה במליאה, אז בכל מקום אחר”.

יו”ר הקואליציה, ח”כ דודי אמסלם, דרש מחזן להתנצל והתנה בכך את התמיכה בחוק של חזן – אך הדיון נקטע בשל הערות הביניים של האופוזיציה.

לאחר מכן עלה לדוכן חיליק בר ואמר בזעם: “היום נחצה כאן קו אדום כשח”כ בבית הזה השווה אסיר ציון לרוצח המונים, ואתם ישבתם כאן ונתתם למנוול, האפס הפחדן הזה להמשיך ולקרוא לו סטלין הקטן. השיפוע כאן במליאה היה צריך להתיישר מרוב בושה. זה יום שחור לכנסת”.

בתום הדיון אמר אמסלם: “עמדתי על כך שנצביע על הצעת החוק בתנאי שאורן חזן יתנצל. היה חשוב לי שהוא יתנצל. לא אפשרו את זה וחבל”.

חזן מסר בתגובה: “אני בניגוד ליולי יודע להתנצל. יולי אמר שרה”מ משוגע, לא ראוי, אמר שסחט אותו ולא היה מוכן להתנצל. אני לעומתו מתנצל בפה מלא על פליטת הפה הפרוידיאנית שלי. אמר זאת יו”ר הקואליציה מעל דוכן הכנסת, אני ביקשתי לומר זאת גם.

“רק השמאל שניסה להפיל הצעת חוק של הסטודנטים שהבאתי לקריאה ראשונה ועבר בהצלחה לא איפשר זאת, גם לאחר שאדלשטיין שלח מכתב לחברת הכנסת והורה לה להלל אותו ולשבח אותו. רק כולם שוכחים דבר אחד אדלשטיין מרחיק מהכנסת חבר כנסת שנלחם בחברי כנסת תומכי טרור טיבי זועבי וחבריהם שהיו במרמרה וקוראים לחיילי צה”ל רוצחים. זה כל הוויכוח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות