מנדלבליט על החקירות של נתניהו: ‘חקירה פלילית אינה תכנית ריאליטי’

היועץ המשפטי הצהיר כי תיקי 1000 ו-2000 נמצאים לקראת הכרעה: "יש פעולות שלא שמעתם עליהן" • הדף את ההפגנות נגדו בדבר הטיה לטובת ראש הממשלה: "פועלים לפי ראיות ולא ציוצים וכותרות. לא נפחד לקבל החלטות קשות"
חיים טוויל
ט"ו שבט התשע"ח / 31.01.2018 18:38

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נשא היום (רביעי)ביום עיון בלשכת עורכי הדין בתל אביב – והתייחס פעם נוספת לחקירות ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

“אנחנו בישורת האחרונה בחקירות נתניהו”, אמר היועץ. “בוצעו פעולות חקירה שלא שמעתם עליהן”.

מנדלבליט טען: “נעשים מאמצים של בעלי עניין לקעקע את אמון הציבור בגורמי מערכת אכיפת החוק השונים. כפי שאמרתי בעבר, הרעשים הללו אינם יכולים ואינם מחלחלים לעבודתנו. נעמוד כצוק איתן אל מול הקולות הללו”.

לדברי מנדלבליט, “צריך לזכור שחקירה פלילית אינה תכנית ריאליטי.  אי אפשר לשתף את הציבור בכל רגע נתון בכל מה שקורה כי אם נעשה כן תיפגע היכולת להגיע לחקר האמת. חובה עלינו ועל כלל הציבור לאפשר למשטרת ישראל לחקור באופן הטוב ויסודי ביותר ולהגיע לגילוי האמת”.

לדבריו, הפרסומים בכלי התקשורת בימים האחרונים על חקירות של נתניהו אינם נכונים.

“הפרסומים שמתיימרים לשקף מידע מהחקירות ולהסיק מסקנות – אומר זאת בצורה ברורה: חלק מהפרסומים בתקשורת שמוצגים כציטוט של עד כזה או אחר הם פשוט כוזבים ולא נכונים. כך גם הניסיונות לייחס לי דברים מטעמי או מקורבים אליי. הם לא משקפים את עמדותיי או השקפת עולמי”.

היועץ המשפטי הדגיש: “איש אינו עומד מעל החוק. כך היה באשר לפתיחת החקירה וכך גם אם נמצא דיי ראיות שמצדיקות להגיש כתב אישום. אם יהיה סיכוי סביר להרשעה – זו תהיה אמת המידה היחידה בתיקים הללו, כמו בכל תיק אחר. רק הראיות יקבעו – לא הסיסמאות, לא הציוצים ולא הכותרות. אנחנו לא קבלני הרשעות ולא נחשוש לקבל החלטות קשות כשצריך”.

הוא המשיך והצהיר: “הכל יהיה לפי הספר ולפי הראיות. עד כה נחקרו עשרות רבות של עדים, בוצעו חיקורי דין ביבשות שונות, נחתם הסכם עד מדינה משמעותי ובוצעו פעולות רבות אחרות שעל רובן לא שמעתם. העבודה הזו לוקחת זמן, היא נעשית במקצועיות מתוך שיקול של האינטרס הציבורי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות