סקר: למרות קמפיין השמאל – 58 אחוזים תומכים בגירוש מסתננים

סקר של 'ישראל היום' ו'הגל החדש' חושף את עמדות הציבור היהודי בסוגיה השנויה במחלוקת: 58 אחוזים תומכים בגירוש של מסתננים שיחל בעוד חודשיים, לעומת 23% שאינם תומכים • 59 אחוזים סבורים שאין לישראל חובה מוסרית כלפי המסתננים משום שמדובר במהגרי עבודה ולא בפליטים
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התשע"ח / 31.01.2018 10:13

מסקר של העיתון ‘ישראל היום’ והגל החדש עולה, כי רוב אזרחי ישראל תומכים במדיניות הממשלה להוצאת מסתננים בלתי חוקיים בחזרה למדינות אפריקה.

לשאלה האם ישראל צריכה לגרש שוהים בלתי חוקיים מאריתריאה ומסודאן – השיבו 58% שהם תומכים בהוצאת מסתננים מישראל, לעומת 23% שאינם תומכים.

לשאלה האם רוב השוהים הבלתי חוקיים מאריתריאה ומסודאן הם מבקשי מקלט מדיני או מהגרי עבודה – 51% השיבו שהם מגדירים אותם כ”מהגרי עבודה”, לעומת 37% שמגדירים אותם כ”מבקשי מקלט”. תשובות אלו תואמות את הנתונים של רשות ההגירה והאוכלוסין, שלפיהם מתוך 12,136 בקשות מקלט שהוגשו, רק 11 התקבלו והוכרו כפליטים: עשרה מהם מאריתריאה ואחד מסודאן.

63% מהציבור הישראלי תומכים בהחלטה לגרש שוהים בלתי חוקיים למדינה שלישית באפריקה, שעימה הגיעה ישראל להסדר. רק 20% מתנגדים.

בנוסף, 59% מהישראלים סוברים שלישראל אין חיבה מוסרית לקלוט פליטים, לעומת 24% שאומרים כי לישראל יש חובה מוסרית כלפי הפליטים.

הסקר נערך עבור ‘ישראל היום’ על ידי ‘הגל החדש’ בקרב מדגם מייצג של 500 איש, במגזר היהודי בלבד.

על פי התוכנית, שתצא לפועל על ידי משרד הפנים  ב־1 באפריל, מי שיגורש יהיו רק רווקים בגיל העבודה. ילדים, נשים והורים יעמדו בפני שתי אפשרויות: עזיבה מרצון לארץ מוצאם או לרואנדה ומענק של 3,500 דולר נוסף על מימון הטיסה, או כליאה במתקן סהרונים בנגב לזמן בלתי מוגבל.

תוכנית רשות ההגירה והאוכלוסין מיועדת לשוהים הבלתי חוקיים שמספרם עומד על 34,187, מהם 26,563 מאריתריאה ו־7,624 מסודאן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות