צפו: כך השוטרים ו’הסיירת הירוקה’ רודפים אחרי גמלים משוטטים בנגב

מכת הגמלים בנגב: אחרי התאונה בה נהרג הנער ליאל אלמקייס ז"ל בהתנגשות מכונית עם גמל - יצאו שוטרים, מג"בניקים ואנשי 'הסיירת הירוקה' למבצע • התוצאות? 6 גמלים וארבעה פרות ששוטטו בסמוך לכביש 90 וקיבוץ חצרים נכלאו • אבל בעלי מתחמי גמלים התחכמו
חיים טוויל
ט"ו שבט התשע"ח / 30.01.2018 23:42

שוטרים ולוחמי משמר הגבול סייעו ל’סיירת הירוקה’, במהלך השבועיים האחרונים, באיתור ותפיסת גמלים ובעלי חיים משוטטים, בסמוך לכביש 40, כביש 90, ובסמוך לשטחי אש.

בעלי החיים שנתפסו על ידי פקחי היחידה הועברו למכלאה.6 גמלים ששוטטו בסמוך לכביש 90, ללא בעלים. הגמלים נתפסו על ידי פקחי הסיירת ויחידת החילוט. בנוסף, עוכב לחקירה על ידי השוטרים חשוד באי נקיטת זהירות ובאמצעי זיהוי בבעלי חיים.

כפי שדווח בחרדים 10, לפני כשבועיים נהרג הנער ליאל אלמקייס ז”ל בהתנגשות של מכונית משפחתו עם גמל ליד מצפה רמון. אמו חגית נפצעה קשה, ועוד לא מודעת לטרגדיה שפקדה את משפחתה. לצדה מאושפז גם האב, שי, שנפצע גם הוא בתאונה.

היום (שלישי) בבוקר הגיעו השוטרים והלוחמים לאזור קיבוץ חצרים, שם נמצאו 4 פרות משוטטות ללא השגחה.

יחידת הפיצו”ח ופקחי הסיירת לכדו את הפרות והעבירו אותן למכלאה.

במקביל לכך, נערכו סריקות בכביש 40 סמוך למצפה רמון, שם נבדקו חמישה מתחמי גמלים. בעת שהבחינו בעלי הגמלים בשוטרים, הם פתחו את המכלאות והבריחו את הגמלים לשטחים הפתוחים – ואלה לא נתפסו.

פקחי יחידת הפיצו”ח נתנו דוחות לבעלי המתחמים הללו ושלושה מהם זומנו לחקירה פלילית.

במשטרה אומרים: “אנו מכירים בחשיבות הרבה לטיפול בתופעת בעלי החיים המסתובבים המסכנת חיים, ולכן אנו פועלים כל העת ומסייעים לאותם גופים באמצעות מבצעים יזומים ופעילות שוטפת במפגעים נקודתיים.

“אזור הנגב בו משוטטים בעלי החיים מאופיין בשטחים פתוחים ונרחבים ומאות קילומטרים של כבישים, ובשל כך נדרשת פעילות ממוקדת, תוך שילוב זרועות בין גופי הפיקוח והאכיפה השונים, בשטחים בהם מאותרים בעלי החיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות