“לא גמרתי יסודי”: איך עודד הגר”ע זצ”ל את דרעי לפני שכיהן כמנכ”ל? צפו • בלעדי

אבי כץ
|
י"ד שבט התשע"ח / 30.01.2018 13:37
שר הפנים הגיע הבוקר אל מוסדות ‘יביע אומר’ של הגאון רבי אברהם יוסף בחולון – וגילה לתלמידים: “אני אפילו לא סיימתי בית ספר יסודי. לא ידעתי שברים… ומיד אחרי הישיבה הלכתי להיות מנכ”ל משרד הפנים. פחדתי. אמרתי לרבי עובדיה זצ”ל: מה אני אעשה שם?” • ומה השיב לו מרן זצ”ל?

שר הפנים אריה דרעי הגיע הבוקר (שלישי) אל מוסדות ‘יביע אומר’ של הגאון רבי אברהם יוסף בחולון.

במהלך הדברים שנשא יו”ר ש”ס בפני תלמידי הישיבה קטנה, הוא סיפר: “אתמול בלילה הייתי תורן בכנסת עד שתיים וחצי בלילה. הייתי עייף, מתוסכל, בזבוז של שעות, לשמוע את כל השטויות שבעולם, הגעתי הביתה ולא היה לי כוח. הדבר שנתן לי הכי הרבה כוח, שידעתי שאני מגיע היום לראות את התלמידים בתלמודי תורה, את הבנות, את הישיבות. זה העתיד של עם ישראל, זו השמחה”.

דרעי המשיך: “אני אומר לכם, מי שיודע ללמוד דף גמרא טוב, רש”י ותוספות ומהרש”א – יכול להתמודד אחר כך בכל תפקיד שהוא רוצה. בכל משימה, והוא יהיה הכי טוב מכולם. זו האמת לאמיתה, אני אומר לכם”.

יו”ר ש”ס גילה לתלמידים: “אני אפילו לא סיימתי בית ספר יסודי. באתי ממרוקו, ישר בגיל 9 לקחו אותנו לישיבה. גדלתי פה בבת ים, לא ידעתי שברים… ומיד אחרי הישיבה הלכתי להיות מנכ”ל משרד הפנים – וזה אחד המשרדים הכי קשים שיש. פחדתי, אמרתי לרבי עובדיה יוסף זצ”ל: מה אני אעשה שם? הוא אמר לי: אל תפחד, אתה יודע ללמוד, אתה תראה שאתה תסתדר.

“ובאמת, ברוך ה’, מהר מאד הגמרא מפתחת את הראש. אין דבר יותר חשוב מזה”.