בינתיים בלי השגריר: ישראל שילמה פיצויים – והשגרירות בירדן נפתחה שוב

מאז תקרית הירי בחודש יולי, אז ירה מאבטח בשגרירות בעמאן בשני ירדנים, נותרה השגרירות סגורה • השר צחי הנגבי: "חשוב היה לשים את המשבר מאחורינו כי הוא משבר שנולד בלי קשר למדיניות של שתי המדינות"
נתן פרל
י"ד שבט התשע"ח / 30.01.2018 11:03

שגרירות ישראל בירדן נפתחת מחדש לאחר המשבר בין המדינות:  צוות ישראלי שב לשגרירות, אך עדיין אין שגריר במקום, ובמשרד החוץ מחפשים אדם למילוי התפקיד. כך חשפה הבוקר (שלישי) גילי כהן ברשת ב’.

דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, אישר את הדיווח ומסר כי השגרירות בירדן נפתחת בהדרגה.

מאז תקרית הירי בחודש יולי, אז ירה מאבטח בשגרירות בעמאן בשני ירדנים, נותרה השגרירות סגורה. ישראל התנצלה ושילמה פיצויים.

בשבוע שעבר דווח ב’כאן’, כי משרד החוץ הציע לאנשיו להתחיל ולהתמודד על משרת השגריר החדש בירדן. בהודעה שהופצה לעובדי משרד החוץ נמסר כי התפקיד מתפנה לאיוש מיידי.

השגריר שימונה ייכנס לתפקיד במקום עינת שלאין, שתעזוב את תפקידה כחלק מהסיכום בין המדינות בעקבות פרשת המאבטח.

לפני כשבועיים הגיעו ישראל וירדן להסכמה על החזרת פעילות השגרירית לסדרה. במסגרת הסכם הפיוס, ישראל שילמה לירדן פיצויים בסך חמישה מיליון דולר והביעה חרטה והתנצלות בפני הממלכה הירדנית על התקרית. בנוסף לכך, בירושלים התחייבו לשלם פיצויים למשפחות שני הקורבנות באירוע בשגרירות ולמשפחת שופט ירדני שנהרג ב-2014.

השר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי אמר בראיון ל’קלמן ליברמן’: “השגרירות בירדן חוזרת לתפקד. חשוב היה לשים את המשבר מאחורינו כי הוא משבר שנולד בלי קשר למדיניות של שתי המדינות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות