חזן: “בוגדת, פושטקית”. ח”כ תמר זנדברג: “חברים של נאצים” • צפו

חברות הכנסת תמר זנדברג, סתיו שפיק ומרב מכאלי הורחקו מדיון בוועדת הפנים על גירוש מסתננים • כשיו"ר הוועדה הורה להוציא את זנדברג, היא צעקה לעברו: "חוצפן, אתם חברים של נאצים"
אריה ריבקינד
י"ג שבט התשע"ח / 29.01.2018 12:59

ועדת הפנים של הכנסת דנה הבוקר (שני) על גירוש המסתננים מישראל לרואנדה. בדיון השתתף שר הפנים אריה דרעי שאחראי על יישומה של תוכנית הגירוש.

במהלך הדיון התפרעה ח”כ תמר זנברג ממרצ והוצאה מהאולם. היא זעמה על הרחקה והטיחה בח”כים מימין: “נעים לשמוע רק את אורן חזן, אני הפרעתי ללא הפסקה? חוצפן, אתם חברים של נאצים”.

ח”כ אמיר אוחנה מהליכוד הטיח בנזדברג שהיא מבצעת “זילות של השואה”.

יו”ר הוועדה, ח”כ יואב קיש, זרק מאולם הדיון גם את ח”כ סתיו שפיר ומרב מיכאלי.

קודם לכן, במהלך הדיון, כינה ח”כ אורן את זנדברג: “בוגדת” ו”פושטקית”.

שר הפנים אמר בדיון כי ב-2017 יצאו מרצון מישראל 3,200 מסתננים מאפריקה. לדבריו, רוב בקשות הפליטות מגיעות מאוקראינה ומזרח-רוסיה – ולא מאפריקה.

“למעלה ממחצית מאלו שיצאו למדינה שלישית מרצון, חזרו חזרה למדינתם, אריתראה”, אמר דרעי. “הם חזרו לארץ מוצאם, אחרי שכבר היו במדינה שלישית. אנחנו מטפלים בהם ברגישות ומתייחסים אליהם כבני אדם”.

שר הפנים אמר עוד: “חלק גדול מהשיח הציבורי מבוסס על נתונים לא נכונים. מספרים כאילו שאנחנו רודפים אחרי אפריקנים ואחרי אנשים בעלי צבע עור שחור. ב-2017 יצאו מרצון 3,200 מסתננים מאפריקה – לא בכוח, מרצון. הוצאו בכוח מישראל 5,300 מהגרי עבודה לא חוקיים שהם לא מאפריקה. העלינו אותם על מטוס בכוח, ולא מדובר כלל באפריקנים – רובם אוקראינים”.

דרעי ציין, כי “ב-2017 הוגשו מעל 14 אלף בקשות להכרה בפליטות. הרוב בכלל מאוקראינה ומארצות מזרח רוסיה לשעבר. רק מעל 2000 בקשות הוגשו על ידי אפריקנים”.

שר הפנים ציין עוד, כי עד היום הוגשו 15,000 בקשות להכרה בפליטים מצד אנשים שהגיעו מאפריקה. מתוכן טופלו 6,500 בקשות עד היום. 11 מהן אושרו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מפלגת מרצ אינה יהודית
    29/01/2018 16:17
    יוסף
  1. אנשי מרצ עושים הכל על מנת להחריב את עם ישראל ואת דת משה.
    הם רומסים ביד גסה את תורת ישראל ומהווים שתדלנים של הישמעלים הרוצחים.
    אוי לנו אם הם יפילו את בנימין נתניהו מהשלטון, הם יגזרו עלינו גזרות מסוג גזרות אדריאנוס.

  2. כשאין שכל אין דאגות
    29/01/2018 19:30
    יואל
  3. תמר זנדברג וחבריה מהשמאל הקיצוני, מתחבקים חדשות לבקרים עם ממשיכי דרכם של הנאצים, כאבו מאזן ,מכחיש השואה ודומיו, ותורמים לזילות השואה והכחשתה. על זה כבר נאמר: ” כשאין שכל אין דאגות”.