‘יד שרה’ תובע: זוג התחזה למוקד המצוקה שלנו תוך הטעיית קשישים

יוני גרין
|
י"ג שבט התשע"ח / 28.01.2018 23:10
ארגון החסד הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד בני זוג מהעיר רחובות, בגין מעשי מרמה, התחזות והטעייה • “משתמשים בשמה הטוב של התובעת, כדי לנתב לקוחות תמימים אל גורם אחר לחלוטין”

ארגון ‘יד שרה’ הגיש בימים אלה, באמצעות עו”ד אופיר כהן, תביעה על סך 100 אלף שקלים לבית המשפט המחוזי בירושלים, כנגד בני זוג מהעיר רחובות, בגין מעשי מרמה, התחזות והטעייה. “ניצלו עשרות אלפי קשישים שביקשו לקבל שירות חינמי”, אומרים ביד שרה.

זאת לאחר שבני הזוג פרסמו במנוע החיפוש של חברת ‘גוגל’ מודעה ממומנת בשם ‘לחצן מצוקה יד שרה’, המובילה, “למרבה החוצפה” כדברי הארגון התובע, לאתר הנתבעים, המתחזים ליד שרה, לפי התביעה.

ל’יד שרה’ נודע בדיעבד, מאנשים שפנו אל הארגון וטענו כי כשנכנסים ומשאירים פרטים באותו עמוד באתר הנושא את שמה של ‘יד שרה’, הפניות כלל לא מגיעות לארגון החסד.

בפועל, מי  שחוזרים אל אותם אנשים המשאירים פרטים הם טלפנים ממוקד עזר פון מבית שחל, “ובכך משתמשים בשמה הטוב של התובעת, כדי לנתב לקוחות תמימים אל גורם אחר לחלוטין”.

נציג של ארגון ‘יד שרה’, אשר נדהם מהדברים, פנה לנתבע וביקש ממנו להסיר כליל ולאלתר את שנו של ארגון ‘יד שרה’ מהאתר – אולם הנתבע סירב ואף לעג לפונה.

לדבריו – כך בתביעה –  שחל קונה ממנו ‘לידים’ (-מאגר לקוחות פוטנציאלי), כאשר הוא מקבל מהם כסף, בין היתר, על ידי שימוש בשם התובעת. כמו כן הוא ‘הציע’ לנציג ‘יד שרה’ לקנות ‘לידים’ בבחינת מה שבארגון החסד הנודע מגדירים: ‘הרצחת וגם ירשת’.

כעת, תובע ‘יד שרה’ להסיר לאלתר את הפרסום בקשר עם כל שירות הנושא את המילים ‘יד שרה’ ולהימנע משימוש או ניצול בכל דרך של מוניטין המותג ‘יד שרה’, או פגיעה על דרך שימוש בשמו.

תגובת “עזר-פון”, חברת בת של “שחל” לחדשות 2: “אם הטענות אכן נכונות, הרי שמדובר במעשה חמור, שבכל מקרה איננו על דעתה או בידיעתה של חברת עזר-פון. אנו בודקים את הנושא על כל היבטיו וננקוט בכל האמצעים הנדרשים כנגד מפעיל האתר”.