בזכות פיתוח ישראלי: סוף לאבוקדו שלא מבשיל ולפרי שאינו די מתוק

נוחי גולד
|
י"ב שבט התשע"ח / 28.01.2018 13:22
המערכת החדשנית מאפשרת לדעת מה רמת הסוכר והמתיקות של הפירות, מציגה את מידת החומציות בפרי, רמת לחות, פריכות – ואפילו מזהה פגמים פנימיים • המשמעות: פסילה מוקדמת של פרי שאינו מתאים לשיווק

כעת תוכלו לאכול כל יום אבוקדו: מערכת חדשנית שפותחה בישראל תמיין את הגידולים על פי מידת מתיקות, אחוזי שומן, חומציות ועוד.

לאחר שנים של פיתוח ופעילות אינטנסיבית של חברת עשת אילון, היצרן הגדול והמתקדם בארץ של מיכון לבתי אריזה לתוצרת חקלאית טרייה, וחוקרי מכון וולקני – הושלם פיתוח מהפכני ברמה העולמית למיון ובחינת איכות ומתיקות הפרי.

המערכת החדשנית לזיהוי ואיתור נתונים פנימיים של פירות שונים פותחה בתום מחקר מעמיק.

בין היתר, המערכת החדשנית מאפשרת לדעת מה רמת הסוכר והמתיקות של הפירות (תפוח, בננה, אגס וכו’). כמו כן, מציגה את מידת החומציות בפרי (תפוז, קלמנטינה), רמת לחות, פריכות – ואפילו באיתור וזיהוי של פגמים פנימיים שונים בפרי ומניעת הספקתם ללקוח.

חיישנים

צילום: עשת אילון, יחצ

בנוסף, המערכת שמה סוף לאבוקדו שאינו מבשיל: אחת הפונקציות המרכזיות שפותחו בה מאפשרת לדעת מה מידת אחוז השומן באבוקדו.

המשמעות הינה הספקת אבוקדו שנקטף בזמן ובעל אחוז שומן מספיק, על מנת שיבשיל ויהיה ראוי למאכל בבית הלקוח ופסילת פרי שאינו מתאים לשיווק.

מנשה תמיר, מנכ”ל עשת איילון: “מדובר בפיתוח עליו שקדנו יחד עם מכון וולקני במשך שנים ומביא בשורה עולמית לחקלאות. הפיתוח מאפשר מצד אחד לחברות לספק מוצרים איכותיים ללקוחות ובמקביל להבטיח ללקוח פרי איכותי, בריא ומתוק שנבדק אחד אחד”.

חיישנים

צילום: עשת אילון, יחצ