תוצרת ישראל: רקפת פורחת במצע מיוחד החוסך בהשקיה ומאריך חיים

מדובר בהרכב מיוחד של מצע קרקע, שיוצר על ידי האגרונום יוני אוסרוביץ, המאריך את חיי הרקפות ואף מאפשר לחסוך בהשקיה לאור ויסוט נכון ומותאם של כמויות המים לצרכי הרקפת
שלמה בן חיים
י"ב שבט התשע"ח / 28.01.2018 10:22

הצלחה למצע הקרקע האיכותי שפותח במחלקת המו”פ (מחקר ופיתוח) של טוף מרום גולן: המצע, שהותאם לצרכים הייחודיים לגידול רקפות, הפך תוך זמן קצר לפופולארי במיוחד, לאור התוצאות המרשימות בגידול רקפות בו.

מדובר בהרכב מיוחד של מצע קרקע, המאריך את חיי הרקפות ואף מאפשר לחסוך בהשקיה לאור ויסוט נכון ומותאם לצרכי הרקפת, של כמויות המים.

חלק גדול של הרקפות, הנמצאות בשלבי גידול מתקדמים במשתלות היצרניות, כבר נשתלו במצע הייחודי.

המצע, שיוצר במפעל החברה באזור התעשייה אלון תבור ופותח על ידי אגרונום החברה יוני אוסרוביץ, מעניק תמיכה חזקה לשתיל הרקפת עוד משלב הימצאותו במשתלה היצרנית, ומסייע בשמירה על רעננות הרקפת אצל הצרכן.

“מצע הרקפות שפותח בחברת ‘טוף מרום גולן’ מסייע גם בניקוז טוב יותר של עודפי המים ומאפשר השקיה בתדירות נמוכה ולא כל יום. כמו כן, התמודדות הרקפת עם שינויי מזג אוויר טובה יותר, מה שבסופו של דבר מאריך את חיי הרקפת”, מסביר האגרונום יוני אוסרוביץ.

הרקפת הינה מזני הפרחים הידועים בארצנו. לרקפת פקעת גדולה היכולה לשאת מספר פרחים ופריחתה בין החודשים נובמבר עד אפריל.

בטבע מופיע הצמח על רכסים והרים והינו צמח מוגן. ניתן להשיג רקפות בצבעים שונים עמידות לנוי ביתי, במשתלות בכל הארץ כשהמינים הנפוצים בישראל הינם רקפת יוונית ורקפת מצויה.

רקפות

צילום: טוף מרום גולן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות