אדלשטיין: אני אשמח אם חצי סיעה תלך לבית – אחרת נהיה באופוזיציה

בהקלטות שפורסמו בכאן רשת ב', נשמע יו"ר הכנסת מבקר את ראש הממשלה ואת סיעת הליכוד במפגש סגור, בו נכחו אישים בולטים בציונית הדתית: "אני חושב שהליכוד בבעיה חמורה. אם לא יבחרו רשימה אחרת נהיה באופוזיציה"
אריה ריבקינד
י"ב שבט התשע"ח / 28.01.2018 10:08

יו”ר הכנסת נגד ראש הממשלה: בהקלטה שפורסמה הבוקר (ראשון) ב’כאן’, מתוך מפגש סגור שקיים לפני כשבועיים וחצי ובו נכחו אישים בולטים בציונית הדתית, נשמע ח”כ יולי אדלשטיין כשהוא מבקר את בנימין נתניהו ואת סיעת הליכוד.

“יכול להיות שהאמירה של טראמפ, שאם יירה במישהו בשדרה החמישית זה רק יוסיף לו קולות, השפיעה על נתניהו”, נשמע אדלשטיין אור בהקלטה.

אדלשטיין התייחס, בין השאר, לנאומיו האחרונים של ראש הממשלה, בהם תקף את התקשורת ואת האופוזיציה: “במקום לקום כמו שהיה לפני שבועיים בהרמת הכוסית ולדבר כמו ראש ממשלה, הוא החליט לדבר על המשטרה ועל משה נוסבאום. זה חבל”, אמר. “זו התנהלות שאני מודה שהיא קצת בעייתית… כשנתניהו מדבר כראש ממשלה אף אחד לא מפריע לו, יש כבוד. ברגע שזה הופך ל’אתם חמוצים’ – אז מתחיל כל הבלגאן. חבל שזה ככה”.

במהלך המפגש טען יו”ר הכנסת כי ראש הממשלה חש תסכול מיחסה של התקשורת כלפי הישגיו בתחום החוץ: “התסכול שלו בנושא של יחסי החוץ של מדינת ישראל… דברים שקורים מחוץ למדינת ישראל לא מעניינים אף אחד, אלא אם זה נאום נתניהו בקונגרס או באו”ם. כשאתה נמצא בפנים ואתה רואה מה שאתה עשית ואת ההישגים ואת התגובות, אתה אומר ‘תראו, עושים דברים גדולים למדינת ישראל’. אז הוא במובן הזה השתגע, כי הוא דמות בינלאומית מאוד פופולרית”.

בהמשך, נשמע אדלשטיין מותח ביקורת חריפה גם נגד הליכוד – ומצהיר: “אני חושב שהליכוד בבעיה חמורה. יש סיעה שאני מאוד הייתי שמח שמחציתה תלך לבית, ויש מועמדים חדשים שלא היית שמח לראות בכנסת. אם נמשיך בדרך הזו נהיה באופוזיציה, אם לא יבחרו רשימה אחרת נהיה באופוזיציה”.

אדלשטיין גם הודה כי “לא הרים כוסית” ביום שבו נבחר טראמפ לנשיאות: “הסיבה היא שעכשיו באמת הכל תלוי בנו. אסור לראות בהצהרה שלו על ירושלים שאנחנו יכולים להשתולל עכשיו ולעשות מה שבא לנו”.

השר צחי הנגבי הגיב בראיון לתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’ לפרסום ואמר: “אני לא פרשן של רסיסי הקלטות. חזקה על אדלשטיין שיפרש את דבריו ואני מאמין שיוכל לעשות זאת יותר טוב מכל אחד אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות