אבי גבאי לראש העיר רמת גן: תדאג שגם העיר שלך תהיה פתוחה בשבת

אחרי שהתרסק בסקרים בגלל חוק המרכולים: יו"ר המחנה הציוני שוחח עם ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר וקרא לו לקיים הצבעה לאישור חוק העזר העירוני - לפתיחת מרכולים בשבת • "תושבי רמת גן צריכים לחיות את חייהם כפי שהם רוצים ולא להיות בני ערובה של שר"
אריה ריבקינד
ט' שבט התשע"ח / 25.01.2018 16:21

מתחרה בלפיד וליברמן? יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שוחח עם ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, וקרא לו לכנס בהקדם את מועצת העיר, כדי לקיים הצבעה לאישור חוק העזר העירוני  – לפתיחת מרכולים בשבת.

במסגרת המאבק בחוק המרכולים, שוחח אבי גבאי בשבועות האחרונים עם ראשי ערים נוספים – בניהם רן קוניק ראש עיריית גבעתיים, מוטי ששון ראש עיריית חולון, וחי אדיב – ראש עיריית הוד השרון.

גבאי הביע תמיכה במאבקם של התושבים להשארת בתי העסק פתוחים בשבת, וקרא לראשי ערים נוספות לחוקק חוקי עזר עירוניים שיאפשרו את פתיחת המרכולים, בניגוד להצעת החוק של הממשלה.

בשיחה עם זינגר הדגיש גבאי את החשיבות בקביעת אופי השבת בעיר, על פי רצונם של התושבים.

“אנחנו מכבדים את השבת, אבל מתנגדים לכפייה דתית”, אמר גבאי. “תושבי רמת גן צריכים לחיות את חייהם כפי שהם רוצים ולא להיות בני ערובה של שר שיחליט עבורם אם בעיר שלהם יפתחו מרכולים בשבת או לא.

הוא הוסיף: “אני מאמין בחופש של כל קהילה לקבוע את הכללים שלה ולהיאבק ולמחות על כך”.

הבוקר, בראיון לרדיו ‘קול חי’, אמר גבאי: “הירידה של מפלגתי בסקרים היא בעקבות חקיקת חוק המרכולים. אזרחים במדינה העדיפו בעניין הזה את לפיד”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל אלו שצועקים על זכות הקהילה לקבוע את אופי החיים שלה,האם הם גם תומכים בזכות קנאים בבית שמש לקבוע את אופי שכונתם דרך מודעות צניעות? האם הם תומכים בזכות שחנויות תהיינה פתוחות בשכונות החרדיות ביום ד-ה אייר ושלא תהיה שום צפירה גוית כאות זכרון בשכונות הללו? האם הם תומכים בזכות של בתי כנסת מסוימים שנבנו מכספי הקהילה,לזרוק את החרד"קים שנוכחותם היא לא לרוחם של המתפללים הקבועים? המרחב הציבורי הוא של כולם ואם הם באים בחוצפה ובכח הזרוע מנסים לקבוע איך ייראה מרחב ציבורי בשכונות חרדיות,אז שלא יהיו צבועים ויזדעזעו כביכול כשחרדים מנסים לקבוע איך ייראה המרחב הציבורי שלהם.
    25/01/2018 19:09
    משה
  1. כל אלו שצועקים על זכות הקהילה לקבוע את אופי החיים שלה,האם הם גם תומכים בזכות קנאים בבית שמש לקבוע את אופי שכונתם דרך מודעות צניעות? האם הם תומכים בזכות שחנויות תהיינה פתוחות בשכונות החרדיות ביום ד-ה אייר ושלא תהיה שום צפירה גוית כאות זכרון בשכונות הללו?
    האם הם תומכים בזכות של בתי כנסת מסוימים שנבנו מכספי הקהילה,לזרוק את החרד”קים שנוכחותם היא לא לרוחם של המתפללים הקבועים?
    המרחב הציבורי הוא של כולם ואם הם באים בחוצפה ובכח הזרוע מנסים לקבוע איך ייראה מרחב ציבורי בשכונות חרדיות,אז שלא יהיו צבועים ויזדעזעו כביכול כשחרדים מנסים לקבוע איך ייראה המרחב הציבורי שלהם.

  2. אחרי זה אומר שהשמאל שכח מה זה להיות יהודי
    28/01/2018 09:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אחרי זה אומר שהשמאל שכח מה זה להיות יהודי