סגירת מעגל במרוקו: האב הדליק נר לזכר בנו החייל הי”ד על קבר סבתו

במהלך ביקורו במרקש נסע מאיר תורג'מן לבית העלמין היהודי בעיר, במטרה לאתר את קברה של סבתו מרים ע"ה, שנפטרה שלוש שנים אחרי שאביו עלה ארצה • למשימת הוא יצא עם נר זיכרון מיוחד לזכר בנו אביתר הי"ד, תלמיד ישיבת הכותל, שנהרג ב'צוק איתן'
שלמה בן חיים
ט' שבט התשע"ח / 25.01.2018 16:09

מאיר תורג’מן, ששכל את בנו אביתר הי”ד  במבצע ‘צוק איתן’, איתר בשבוע שעבר את קברה האבוד של סבתו במרקש – והדליק נר נשמה מיוחד לזכר בנו.

הבן, סמל-ראשון אביתר תורג’מן הי”ד, לוחם בחטיבת הצנחנים, נהרג בקרב עם מחבלים בחאן יונס מפגיעת טיל נ”ט שנורה לעבר הכוח.

מאיר, הגיע למרוקו כחלק מקבוצה של הורים השכולים של עמותת ‘משפחה אחת’. במהלך ביקורו במרקש נסע מאיר לבית העלמין היהודי בעיר, במטרה לאתר את קברה של סבתו מרים ע”ה שנפטרה בשנת 1955, שלוש שנים אחרי שאביו עלה ארצה.

למשימת איתור הקבר התגייס מאיר כשהוא לוקח עמו נר זיכרון המיוחד לזכר בנו אביתר הי”ד.

“אחים של אבי הסבירו לי לפני הנסיעה איך אני אוכל אולי למצוא את הקבר”, סיפר מאיר. “מצאתי בבית מלון תושב מקומי מוסלמי שהסכים לעזור לי ויצאנו יחד לבית העלמין. כשהגענו למקום, פגש אותי שומר של בית העלמין, ובזמן ששאלתי אותו איפה קבורה מרים אשתו, של נסים, הוא להפתעתי קטע אותי ושאל האם אני מחפש את מרים תורג’מן. מאוד התרגשתי לראות את הקבר”.

אביו של מאיר עלה לארץ לבדו בגיל 14 ממרקש. “פתאום הבנתי כמה אומץ היה לאבא שלי ז”ל, תלמיד כיתה ט’, שהגיע מארץ רחוקה כל כך בלי שידע עברית. שלוש שנים לאחר מכן אימו נפטרה”.

חיל, קבר, מרוקו

בנוסף לביקור בבית העלמין, הספיק מאיר לבקר בבית הכנסת בו אביו התפלל וגם בבית בו גרו בני משפחתו טרם עלו ארצה. “זו הייתה חוויה מדהימה. נזכרתי בכל מה שאבי סיפר לי על מרקש. הוא תמיד אמר שתושבים מקומיים הם אנשים חמים שתמיד מוכנים לעזור”, סיפר.

אביתר ז”ל נולד ב-1993, גר בבית שאן והיה ילד רביעי במשפחה בת ארבעה בנים. אביתר למד בישיבה התיכונית בבית שאן, ומשם המשיך לישיבת הכותל. במסגרת זו החליט להתנדב לצנחנים, ולאחר שנה וחצי בישיבה התגייס לגדוד 202, שם היה חייל מצטיין.

הוריו, מאיר ואורה, הם מורים מוכרים בבית שאן.

חיל, קבר, מרוקו

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות