מלחמות הדת: יחיאל לסרי באמת מכר את אשדוד והשבת לחרדים?

שלב הפקת הלקחים הגיע, ולקראת הסיבוב הבא נראה שהציבור החילוני לא עומד לחזור על הטעויות • חשבתם שליברמן הגיע בשבת בבוקר כי משעמם לו? נראה לכם שלפיד בא רק כי נפער לו חור בלו"ז?
שרי רוט
י"א שבט התשע"ח / 27.01.2018 20:46

אצלנו יש ‘בריכת דילים’, ובערים החילוניות? שם קוראים לזה ‘מלחמת דת’.

איך קשורה מלחמת דת לזהות ראש עיר? קחו את אשדוד, רק לדוגמה, ותבינו.

לבחירות המקומיות לפני יותר מארבע שנים  הגיע הציבור החילוני מפורק ומפורד. רסיסי מפלגות, כמה מועמדים שהתמודדו על לראשות, ומערכת בחירות די מפוהקת שהובילה רק כמחצית מהתושבים החילונים אל הקלפי.

כשנפתחו הקלפיות הבינו כולם את ה’ברוך’, מבחינתם.

הציבור החרדי, לעומת זאת, שמר על מנהגו להגיע בהרכב מלא, כולל קשישים וקשישות. כך קרה שלמרות שהוא מהווה רק כרבע מתושבי העיר, נרשם הישג של 10 מנדטים. במקביל, אף מועמד לא הצליח להביס את ראש העיר המכהן ד”ר יחיאל לסרי.

אילו היו משכילים להתאחד, התוצאה הייתה שונה.

שלב הפקת הלקחים הגיע, ולקראת הסיבוב הבא נראה שהציבור החילוני לא עומד לחזור על הטעויות. האסטרטגים כבר הפשילו שרוולים, וחוץ מלהסכים על מועמד אחד שעל זהותו טרם הוחלט, הם עובדים בעוד מישורים.

האחד – ניסיון להבאיש את ריחו של לסרי בתחומים שונים, בין השאר על היווצרות פקקים בעיר, לטענתם, באשמת השינויים התחבורתיים שביצע ואשר הפכו את המעבר מרובע לרובע, לסיוט.

השני –  והוא נוגע לנו, הציבור החרדי, מלחמת דת ותרבות.

חשבתם שליברמן מתניע לאשדוד בשבת בבוקר סתם כי משעמם לו? נדמה לכם שיאיר לפיד מגיע כמה שעות אחריו רק כי נפער לו חור בלו”ז? הניסיון להתסיס את הרוחות על השבת, הוא הדלק אותו מכינים הקברניטים הפוליטיים בדרך להנעת הבוחרים אל הקלפיות.

הפעם יהיה זה יום שבתון, וזה יעזור, אבל זה לא מספיק. יצירת תחושה בקרב התושבים כי העיר ‘נמכרה לחרדים’ – אין כמוה כדי לתדלק בחירות.

רגע, ראש העיר יחיאל לסרי באמת מכר את העיר ואת השבת לחרדים?

אז ככה: אלה תולדות השבת באשדוד.

בראשית, נפרצו החומות, נפתחו מתחמים וגם חנויות. המפלגות החרדיות, ששאבו ממשמני השלטון, העלימו עין בבחינת, תן לי יבנה וחכמיה. אלא ששליחים יצאו רצים אל בתי האדמו”רים והרבנים – הזעקה גברה. הנציגות החרדית נאלצה, בלחץ רבניה, להבהיר ללסרי שעד כאן!

לסרי, שיהודי פיקח פוליטית הוא, הבין שכלתה אליו הרעה, והחל לשגר דו”חות, יותר נכון בעיקר התרעות, אל המתחמים שפעלו עד היום באין מפריע. גלגל המנוע של מלחמת הדת החל להסתובב.

הוא שולח דו”ח, מתנגדיו מבעירים את המתחמים בזעקה: לסרי מוכר את העיר לחרדים. לסרי נלחץ ומפחד לאבד את הבחירות, החרדים מודיעים שהכול בסדר, שהשבת נשמרת, שהעסק סודר.

אז בפעם הבאה, כשמספרים לכם שהשבת נשמרת באשדוד או לא, כשאתם שומעים שליברמן את לפיד מגיעים לאשדוד – תזכרו את גלגל המנוע של מלחמת הדת, ותבינו, שהכול עניין של אסטרטגיה.

ושבת היא מלזעוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות