הטריק של הפרקליט: מדוע קליינר לא יקבל אפילו מאסר על תנאי

במסגרת הסדר טיעון שהוצג בביהמ"ש, יורשע גלעד קליינר, בנו של ח"כ לשעבר מיכאל קליינר, שתמך ברצח של שירה בנקי ע"ה במצעד בירושלים - בעבירה אחת בלבד • יקבל עונש של שירות לתועלת הציבור וקנס כספי • מה גרם לשינוי בעמדת הפרקליטות, שבתחילת הדרך ביקשה מאסר בפועל
חיים טוויל
ט' שבט התשע"ח / 24.01.2018 23:32

בבית משפט השלום באשקלון הוצג היום הסדר טיעון בעניינו של גלעד קליינר, בנו של ח”כ לשעבר מיכאל קליינר, שהואשם בשורה של עבירות הסתה והפרות צווים, באמצעות חשבון הפייסבוק שלו – בעקבות פיגוע הדקירה במצעד בירושלים ביולי 2015, בו נרצחה שירה בנקי ע”ה על ידי הרוצח ישי שליסל.

קליינר כתב בעקבות הדקירות במצעד: “ישי שליסל אם כבר החלטת לדקור בפעם השנייה ועוד זמן קצר אחרי שהשתחררת מעשר שנות מאסר לא יכלת לעשות הפעם עבודה קצת יעילה? לצערי אתה עכשיו לא הולך להשתחרר כל כך מהר אז לפחות היית מצליח להרוג כמה מהסוטים הארורים האלה! חבל! צריך לקוות שלפחות אחד משני הפצועים קשה ימות. למרות שממה שאמרו בחדשות זה לא נראה ככה…”

בעקבות הפירסום הזה, קליינר נעצר באותו יום ולמחרת שוחרר למעצר בית ונאסר עליו לפרסם פרסום כלשהו ברשת חברתית כלשהי לתקופה של 9 ימים. אלא שקליינר הפר את תנאי מעצר הבית, והמשיך להסית באמצעות הודעות טלפוניות ברשימות תפוצה.

לפי כתב האישום המתוקן שהציגה פרקליטות מחוז דרום, קליינר יורשע בעבירה אחת בלבד של הסתה לאלימות או לטרור והוא יידון לעונש של שירות לתועלת הציבור, התחייבות כספית וקנס כספי.

בהסדר הטיעון התחשבו בפרקליטות במצבו הנפשי הקשה של קליינר, תושב קרית מלאכי, וכמו כן התחשבו בכך שהוא אדם ללא עבר פלילי.

הסיבה להסדר ולשינוי בעמדת הפרקליטות, שבתחילת הדרך ביקשה מאסר בפועל – היא החלטתו של שופט בית המשפט באשקלון, שקיבל את בקשת עורך הדין איתמר בן גביר, סנגורו של קליינר, והורה לפרקליטות לחשוף מאות תיקי חקירה של אנשי שמאל וערבים שהתיקים נגדם נסגרו.

לאחר החלטה זו, הסכימה הפרקליטות לשנות מעמדתה והוגש כתב אישום מתוקן.

עו”ד איתמר בן גביר אמר הערב לחרדים 10: “מדובר בהסדר מאוזן”.

מחר צפויה הכרעת הדין של השופט חיים נחמיאס, בבית משפט השלום באשקלון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות