“קטע נפיץ”: ערוץ עשר ביטל שידור של ‘המקור’ על הטייקון קובי מימון

למרות הפרומואים הרבים: חצי שעה לפני שידור תחקיר 'המקור' על איש העסקים המסתורי קובי מימון, הוחלט בערוץ עשר שלא לשדר • מה קרה? מימון טען היום שחלקים מקלטת המוצגת בתחקיר 'בושלו' - ובערוץ טרם הספיקו לבדוק
אבי כץ
ח' שבט התשע"ח / 24.01.2018 21:58

בערוץ עשר החליטו הערב (רביעי), בצעד יוצא דופן, שלא לשדר את תחקיר תכנית ‘המקור’ על הטייקון המסתורי קובי מימון. זאת, למרות הפרומואים הרבים שקידמו את התכנית בימים האחרונים.

דקות אחדות לפני השידור הופיע בערוץ רביב דרוקר, מגיש התוכנית, ומי שערך התחקיר על מימון, יחד עם הכתבת גלי גינת – והסביר את השיקולים לדחייה הפתאומית של  השידור.

דרוקר הסביר כי הוחלט לדחות את שידור התכנית בשל “הקלטה מאוד נפיצה”, בה נשמעים קובי מימון ומקורביו הבכירים כשהם מעניקים המלצות בעייתיות לאחד ממקורביהם הבכירים.

“זה רק שתי דקות, אבל קטע נפיץ. לפני שעות אחדות טענו לראשונה נציגי מימון שחלקים מההקלטה בושלו. שלחנו את ההקלטה למומחה בתחום, אך הוא לא הספיק לעבור על כולה. כדי להפגין אחריות נשדר רק מה שאנחנו משוכנעים באמינות שלו, ואנו מתנצלים בפני הצופים”.

בחשבון הטוויטר שלו, דרוקר הרחיב: “החלטנו לא לשדר הערב את התחקיר על קובי מימון. זו תוכנית של 53 דק’ אבל יש בה 2 דקות של הקלטה מאוד נפיצה. העברנו את תמציתה כבר לפני מספר ימים לנציגי מימון. הם לא אישרו ולא הכחישו את הנאמר. אמרו שלא מוכנים להתייחס לקטעי הקלטות.

“אתמול שידרנו קטע קצר ובצהריים הם כתבו שלדעתם זה בושל.

“שלחנו מהר למומחה. זו קלטת של 4.5 שעות, שבגלל סיבות שונות אין לנו סיבה להטיל ספק באותנטיות שלה. המומחה לא היה מסוגל להגיע לחוות דעת סופית בלוח הזמנים הקצר. זה ממש לא נוח, אבל לא חשבנו שאפשר לשדר אם יש ספק הכי קטן. מחר מחרתיים יסתיימו הבדיקות והתחקיר ישודר”.

בהודעה חריגה שיצאה הערב מהערוץ נמסר: “בהחלטה יוצאת דופן – הערב לא תשודר התוכנית ‘המקור’ ובה תחקיר על הטייקון קובי מימון.

“הכתבה כוללת הקלטה מאוד נפיצה של קובי מימון ומקורביו הבכירים. בהקלטה הם משמיעים לכאורה המלצות בעייתיות מאוד לאחד ממקורביהם בהקשר של נפילה כלכלית.

“לפני שעות אחדות טענו נציגיו של מימון, לראשונה, שחלקים מההקלטה הזאת בושלו. לנו היו הרבה מאוד ראיות להיות משוכנעים באותנטיות שלה. אבל כדי להיות אחראיים עד הסוף, שלחנו אותה למומחה בתחום.

“המומחה לא הספיק לסיים את הבדיקה לאורך כל ההקלטה. לאור זאת, בצעד חריג, החלטנו לדחות את שידור הכתבה, לדאוג לבדיקה יסודית של הקלטת ולשדר רק מה שאנחנו בטוחים ב100% שהוא מדויק על כל פרטיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד רביב. למרות שאין רבב נגד קובי כל הבעיה במדינה שלנו זה חוסר פרגון וקינאה
    25/01/2018 17:48
    איילת ח.
  1. שבת שלום