לסרי: לא יפתחו פה עסקים בשבת • פונה לליברמן: חפש לך מקום אחר

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי מגיב על ההפגנות נגד סגירת חנויות בשבת: "אני נחוש להשיב את המצב על כנו תחת הפשרות וההסכמות שהיו מקובלות בעבר" • על ליברמן ולפיד: "מגנה בכל תוקף את הניסיונות של גורמים פוליטיים לניצול ציני משסה ומפלג של המצב"
אריה ריבקינד
ח' שבט התשע"ח / 24.01.2018 18:42

ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי, התייחס היום (רביעי) לראשונה, בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו,  למאבק המתחולל בעיר בעד ונגד סגירת חנויות בשבת.

לסרי כותב, כי הוא מתכוון לאכוף את חוק העזר העירוני, שאוסר על פתיחת עסקים בשבת.

הוא גם תוקף את שר הביטחון, אביגדור ליברמן ויאיר לפיד, שהגיעו לעיר בשבת ובמוצ”ש: ״מגנה בכל תוקף את הניסיונות של גורמים פוליטיים, לניצול ציני משסה ומפלג של המצב לתועלתם הפוליטית”.

לדבריו, האיזון באופייה של השבת באשדוד  – ש”הושג הודות למארג עדין של פשרות והסכמות שנרקמו בזהירות ובאחריות תחת הסטטוס קוו, בין הקבוצות השונות באוכלוסיה” – הופר ולכן יש לשקוד על בניית מדיניות אכיפה שתתבסס על המצב החוקי  הקיים.

“למרבה הצער”, כותב לסרי, “התפתחויות חדשות בחיי העיר בשנים האחרונות, הובילו להפרת האיזון באופייה של השבת באשדוד, ואני נחוש להשיב את המצב על כנו, ולהחזיר את העיר לשביל הזהב ולשקט הפנימי המאפיין אותה. זהו מהלך ארוך ומורכב המחייב רגישות מיוחדת נוכח המצב המשפטי הנובע מחוק העזר העירוני, האוסר פתיחת עסקים בשבת, מפסיקת בית משפט השלום באשדוד בשנה האחרונה בעניין אכיפת חוק העזר העירוני, מבג”ץ ומחוק המרכולים שחוקק לאחרונה”.

הוא ציין: “הדרך הארוכה הזו חייבת לכלול לא רק השבת הפשרות וההבנות שהיו קיימות בעבר, אלא אף ובמיוחד שהן יעמדו במבחן משפטי, שקרוב לוודאי נעמוד בפניו בעתיד”.

הוא התייחס להפגנות שאורגנו בעיר בשלושת השבועות האחרונים – וכתב: “אני מברך על המעורבות האזרחית והחברתית הנלווית לנושא מצד כל הצדדים במחלוקת, אך מגנה בכל תוקף את הניסיונות של גורמים פוליטיים, ברמה המקומית והארצית, לניצול ציני משסה ומפלג, של המצב לתועלתם הפוליטית”.

ראש העיר קרא “לכל אותם גורמים המבקשים לקושש מנדטים על חשבון תושבי העיר אשדוד, לחפש להם זירות אחרות לפעולה. העיר אשדוד ותושביה לא יהיו כלי משחק בידיכם. הניחו לנו לפעול בהידברות ובאחריות להשבת השקט לעירנו האהובה”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חמור אתה חייב לעשות מש שהרוב רוצה
    25/01/2018 06:49
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הוויכוח מיותר קודם לך הביתה
    זמנך תם ותזכר בזיכרוננו כצרעת שמכאיבה לרוב התושבים

  2. חחחחחחח
    25/01/2018 09:27
    אנונימי
  3. אל תדאגו, לסרי יעוף ואתם אחריו. מילה!

  4. תגובה
    25/01/2018 15:18
    חיים
  5. שר( איווט) שהולך נגד החוק וביחוד לצורכי תעמולה ובפרט שבא להתסיס לא יכול לכהן בתפקידו ואף יש להעמידו לדין.

  6. הבחירות בפתח והיחסים באשדוד מתערערים
    25/01/2018 22:15
    מיכאל דדון
  7. לקראת הבחירות שיתקיימו עוד כמה חודשים, המאבק מגיע לפסים מכוערים של פלגנות. הציבור האשדודי מאבד את סובלנותו הידועה. המאבק על השבת מערער את היחסים. בעיר.