הדיל סגור? החרדים הבטיחו לטיבי: “לא נצביע בעד חוק המואזין” • צפו

במהלך דיון בוועדת הכספים הבטיחו הח"כים החרדיים שלא לקדם את חוק המואזין • ח"כ וקנין: "יחתכו לי את היד - ולא אצביע עליו" • גפני: "לא נצביע יותר" • ח"כ טיבי: "זה חוק מג'נון של אנשים הזויים"
אריה ריבקינד
ח' שבט התשע"ח / 24.01.2018 14:26

אחרי שהקואליציה החליטה לקדם בשבוע הבא שוב את חוק המואזין, שעבר בקריאה טרומית לפני כשנה, הודיעו היום (רביעי) חברי כנסת מש”ס ומיהדות התורה כי לא יתמכו בחוק.

לפי דיווח בוואלה, יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני אמר במהלך דיון בוועדה: “הצבענו בטרומית, לא נצביע יותר”.

ח”כ יצחק וקנין מש”ס הוסיף: “אני אמרתי שאצביע רק בטרומית. יחתכו לי את היד – ולא אצביע עליו”.

• עוד בנושא: המבוכה של ליברמן: על מה לוותר – חוק הגיוס או חוק המואזין?

השניים הצהירו את הדברים בדיון בוועדת הכספים של הכנסת, לאחר שח”כ אחמד טיבי פנה אליהם ואמר: “אתמול והיום פורסם כי הקואליציה החליטה לקדם את חוק המואזין ההזוי. אני רוצה התחייבות כאן שהחוק הזה לא יקודם ביום רביעי הבא בוועדת החוקה. הבנות יש לקיים.

“זה חוק מג’נון של אנשים הזויים ויש אנשים שלא מפספסים הזדמנות להכניס שתי אצבעות לעיניים של הציבור הערבי. נעשה הכל כדי למנוע התקדמות החקיקה בחוק המטופש והנורא הזה. אין ספק שננהל שיח עם המפלגות החרדיות בהקשר הזה”.

גפני הגיב על דבריו: “הבטחות יקוימו”.

בין המפלגות החרדיות לח”כים הערביים נרשם בשנים האחרונות שיתוף פעולה מסוים בהצבעות על הצעות חוק מהותיות, כמו בסוגיית גיוס חרדים לצה”ל. כעת נראה שהקשר מתהדק שוב, במיוחד על רקע הלחשושים של שר הביטחון אביגדור ליברמן, כי לא יתמוך בחוק הגיוס המתוקן.  במקרה כזה, החרדים יהיו זקוקים לאצבעות של הח”כים הערבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות