רזי ברקאי ‘צפצף’ על ליברמן: פתח תכניתו עם שיר של ה’עוכר ישראל’

אבי כץ
|
ח' שבט התשע"ח / 24.01.2018 10:57
למרות הנחייה הנחרצת של שר הביטחון למפקד גלי צה”ל שלא להשמיע את שיריו של הפיזמונאי יהונתן גפן, פתח הבוקר איש השמאל רזי ברקאי את תוכניתו עם שיר של ה”העוכר ישראל”

איש השמאל רזי ברקאי ‘מצפצף’ על ההנחיה של שר הביטחון אביגדור ליברמן להחרים את שיריו של הפיזמונאי יהונתן גפן, לאחר שהשווה בשיר שכתב ברשת החברתית את הנערה הפלסטינית עאהד תמימי שהכתה קצין וחייל לחנה סנש ולאנה פרנק.

ברקאי פתח הבוקר את תוכניתו ‘מה בוער’, המשודרת בתחנה הצבאית גלי צה”ל, בשיר שכתב גפן.

אתמול התייחס ברקאי בחשבון הטוויטר שלו לסערה וכתב כי שיריו של גפן יישארו הרבה אחרי ליברמן: “יונתן גפן, חברי כאח לי, פישל. אל תיגעו באנה פרנק. ואחרי זה, הכבש השישה עשר ישאר הרבה אחרי איווט. שר הביטחון, יהיה מי שיהיה, לא יכתיב מה ישודר ומה לא”.

אתמול הבהיר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לליברמן כי הוא אינו מוסמך לתת הנחיות למפקד גלי צה”ל. “בכל ענייני התוכן העיתונאיים-מקצועיים, התחנה אינה כפופה אף לדרג הצבאי ולהיררכיה הצבאית, ובוודאי שאינה כפופה כל מעורבות פוליטית”.

מנדלבליט הדגיש: “התחנה נהנית מעצמאות עיתונאית ושידוריה אינם מוכתבים על ידי הרמטכ”ל או שר הביטחון, שאינם מוסמכים להתערב בשיקולים מקצועיים עריכתיים, עיתונאיים ואמנותיים”.

ליברמן זעם על ההודעה והגיב: ‘”עם כל הכבוד וההערכה שאני רוחש ליועץ המשפטי לממשלה, במקרה הזה אני דוחה על הסף את עמדתו. עדיף שהיה מגנה את גפן, שמבזה את ההיסטוריה היהודית ואת חיילי צה״ל. גלי צה”ל היא לפני הכל תחנה צבאית ולא תשמש במה להשתלחות של עוכר ישראל כזה או אחר בחיילינו”.

אולם במכתב רשמי ששיגר ד”ר אביחי מנדלבליט  בערב הוא התייחס לדברי שר הביטחון לפיהם הוא ‘מצפצף’ על עמדתו של היועץ, והבהיר כי הנחייתו שלשר הביטחון אין סמכות להתערב בתכני השידור של תחנת הרדיו הצבאית גלי צה”ל “הינה מחייבת”.