רזי ברקאי ‘צפצף’ על ליברמן: פתח תכניתו עם שיר של ה’עוכר ישראל’

למרות הנחייה הנחרצת של שר הביטחון למפקד גלי צה"ל שלא להשמיע את שיריו של הפיזמונאי יהונתן גפן, פתח הבוקר איש השמאל רזי ברקאי את תוכניתו עם שיר של ה"העוכר ישראל"
אבי כץ
ח' שבט התשע"ח / 24.01.2018 10:57

איש השמאל רזי ברקאי ‘מצפצף’ על ההנחיה של שר הביטחון אביגדור ליברמן להחרים את שיריו של הפיזמונאי יהונתן גפן, לאחר שהשווה בשיר שכתב ברשת החברתית את הנערה הפלסטינית עאהד תמימי שהכתה קצין וחייל לחנה סנש ולאנה פרנק.

ברקאי פתח הבוקר את תוכניתו ‘מה בוער’, המשודרת בתחנה הצבאית גלי צה”ל, בשיר שכתב גפן.

אתמול התייחס ברקאי בחשבון הטוויטר שלו לסערה וכתב כי שיריו של גפן יישארו הרבה אחרי ליברמן: “יונתן גפן, חברי כאח לי, פישל. אל תיגעו באנה פרנק. ואחרי זה, הכבש השישה עשר ישאר הרבה אחרי איווט. שר הביטחון, יהיה מי שיהיה, לא יכתיב מה ישודר ומה לא”.

אתמול הבהיר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לליברמן כי הוא אינו מוסמך לתת הנחיות למפקד גלי צה”ל. “בכל ענייני התוכן העיתונאיים-מקצועיים, התחנה אינה כפופה אף לדרג הצבאי ולהיררכיה הצבאית, ובוודאי שאינה כפופה כל מעורבות פוליטית”.

מנדלבליט הדגיש: “התחנה נהנית מעצמאות עיתונאית ושידוריה אינם מוכתבים על ידי הרמטכ”ל או שר הביטחון, שאינם מוסמכים להתערב בשיקולים מקצועיים עריכתיים, עיתונאיים ואמנותיים”.

ליברמן זעם על ההודעה והגיב: ‘”עם כל הכבוד וההערכה שאני רוחש ליועץ המשפטי לממשלה, במקרה הזה אני דוחה על הסף את עמדתו. עדיף שהיה מגנה את גפן, שמבזה את ההיסטוריה היהודית ואת חיילי צה״ל. גלי צה”ל היא לפני הכל תחנה צבאית ולא תשמש במה להשתלחות של עוכר ישראל כזה או אחר בחיילינו”.

אולם במכתב רשמי ששיגר ד”ר אביחי מנדלבליט  בערב הוא התייחס לדברי שר הביטחון לפיהם הוא ‘מצפצף’ על עמדתו של היועץ, והבהיר כי הנחייתו שלשר הביטחון אין סמכות להתערב בתכני השידור של תחנת הרדיו הצבאית גלי צה”ל “הינה מחייבת”.

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוקובסקי
    24/01/2018 13:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. זו לא כתבה, זו הסתה.
    “עוכר ישראל”?
    תתביישו לכם,
    עלק יראי שמיים.

  2. רזי ברקאי החליט לתת במה לשיריו של יונתןגפן
    24/01/2018 13:23
    אני.א.א
  3. רזי ברקאי אם בעבר הייתי מקשיבה לתכנית שלל. היום הגעתי למסקנה שאתה אדם אומלל שמחפש כותרות כמו יונתן גפן. מוכן לכתוב שיר בעד נערה שמכה ומשפילה אותם זה בסדר מצדך.רק בגלל שרוצים החיילים לנהוג הטוהר המידות ולא לגעת בה הנערה.אבל אתה נועץ אצבע בעין של אות החיילים וגם משווה יונתן סרבן שלא דירת בצבא.את אותה נערה האנה פרנק.רק מעודד שעוד יהיו כמוהה.בושה וחרפה אתה ויונתן גפן אני יותר לא אשמע אותו ולא אותך עוכרי ישראל.

  4. סגור את גל"ץ !!!
    24/01/2018 13:29
    פורת יעקב
  5. אם את זה ליברמן לא יכול לעשות אז הוא באמת סמרטוט.

  6. אח שלי
    24/01/2018 14:13
    שי
  7. חברי כאח לי, פישל. אל תיגעו באנה פרנק. ואחרי זה,איזה אח יש לך קצין צנחנים דמקולו
    בזכות המשפחה היה לקצין בחיים לא היה במחסום מכיון שהוא פחדן לא דוגמא אישית
    פה גדול

  8. גם אם ליברמן שגה לא צריך להתריס
    24/01/2018 15:00
    דוןד
  9. התרסה

  10. בעידנא דמשיחא
    24/01/2018 15:12
    חוצפא ישגא
  11. היועץ המשפטי קבע ששליברמן אסור להביע את דעתו על לוח השידורים של גלי צה”ל – אבל בתור השר הממונה יש לו מכשירים אחרים שילמדו לקח את מי שחושב שלעיתונאי הכל מותר: 1. השר יכול לקצץ בתקציב התחנה, או ללחוץ על הרמטכ”ל לקצץ באמצעות לחץ על תקציב צה”ל. 2. לקבוע מדרגות שכר חדשות לעובדי התחנה, שמקבלים את משכורתם מתקציב הביטחון. 3. להחיות מעורב יותר בבחירת ה”טאלנטים” שמקבלים בנוסף למיקרופון פתוח גם משכורת של ראש ממשלה בזמן שקצינים בקו החזית מקבלים יחס של “חשודים עד להוכחת חפותם” בבית משפט פוליטי, 4. השר יכול לקדם את ה”הפרטה” של גלי צהל (הוא יקבל הרבה כסף כדמי זכיינות) ועד אז, למנוע השמעת תוכניות המלל במערכות הכריזה של בסיסים צבאיים. אם כבר תחנה “ניטרלית” ללא הטייה פוליטית, אז שישמיעו את גלגל”ץ.

  12. רזי ברקאי
    24/01/2018 15:34
    יהודי
  13. שיר [באמת?] ההלל לפלסטינית עאהד תמימי שביזתה קצין -צהל ועוד יצאה נשכרת והפכה לדמות מפורסמת.
    גם בלי ההנחיה של שר הביטחון,לא היית צריך להעלות את הגיגי “הגאון” יונתן גפן,ועוד בגלי צה”ל.
    מדוע?
    איפה הכבוד היהודי שלך לאן הוא הלך לטייל?
    אתה הרי יהודי ועוד עובד בגלי צה”ל, שהוא מקום ממלכתי .
    מדוע פגעת בחיילי צה”ל ובאזרחים שזיכרון השואה חשוב להם?
    מדוע העלתה לאתר את “השיר” [האמנם שיר או דברי בלע והסתה?] המשווה בין הבחורה הפלסטינית עהאד תמימי שניצלה את סבלנות החיילים להימנע מפרובוקאציות ,הכתה והשפילה אותם בלי תגובה מצידם .והחשוב ביותר הוא שהיא לא נפגעה כלל וכלל. ולבין דמויות המופת בעם היהודי כמו אנה פראנק וחנה סנש שנהרגו בגלל יהדותן ולמען מולדתן.?
    איפה השכל הישר ?

  14. רזי ברקאי
    24/01/2018 15:42
    אסף גנר
  15. שמאלני עוקר ישראל מנוול ואידיאות

  16. ברקאי גזען ידוע
    24/01/2018 16:07
    עמית
  17. הוא מצפצף על רוב רובם של המיזרחים , המסורתיים, העולים , משתמש בתחנה צבאית בכדי לשרת את חונטת השמאל , בשם הדמוקרטיה להוציא את גלץ מידי חונטת השמאל , הטענה שרק הם מוכשרים היא גזענות שאינה תופסת מים

  18. שיר ליונתן וטביב גפן
    24/01/2018 22:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  19. עם עין אחת
    עם עין אחת כבשתי את שטחים….
    עם השואה לא משחקים
    עם עין אחת גנבתי ארונות קבורה…. מיצרים
    עם השואה לא משחקים
    עם עין אחת בגדתי בסבתא…
    את השואה לא מוכרים לערבים.
    יחרב ביתך יגפן
    את השואה לא מוכרים…גם לא למהגריי עבודה (מ1887) אפילו שהם ערבים!!!!