הרכב הפלסטיני סטה מהנתיב: אורי בת 12 ורואי בן 8 ז”ל נהרגו בתאונה

משפחה שלמה נפגעה: בת 12 ובן 8 נהרגו בהתנגשות בין רכב ישראלי לפלסטיני על כביש 557, ליד צומת שבי שומרון • האמא וילד שאמור לחגוג בר מצווה עוד 3 שבועות - במצב קשה, האבא במצב קל-בינוני, פעוט נפצע קל • אנשי ההצלה: "המראה היה מזעזע, ראינו שני כלי רכב מעוכים לחלוטין"
חיים טוויל
ח' שבט התשע"ח / 24.01.2018 00:51

תאונה קטלנית: אורי ליפניק בת ה-12 ואחיה רואי בן ה-8 ז”ל משבי שומרון נהרגו הלילה (רביעי) בתאונת הדרכים קטלנית כאשר רכב פלסטיני ורכב ישראלי התנגשו בכביש 557, סמוך לצומת שבי שומרון.

רואי בן ה-8 הובהל במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם לא נותר לרופאים אלא לקבוע את מותו.

האם, שירלי בת 35,  מאושפזת מורדמת במצב קשה, מצבו של אבי המשפחה, אוהד בן 37, מוגדר קל-בינוני. בתאונה נפצע אח נוסף בן 13, המאושפז במצב קשה, ותינוק בן חמישה חודשים, המאושפז בטיפול נמרץ ילדים במצב קל. ילד בן 4 נשאר בבית עם הסבתא ולא היה ברכב בעת התאונה.

בני המשפחה הם מגורשים מהיישוב שאנור. הבן הבכור, המאושפז במצב קשה,  אמור לחגוג בר מצווה בעוד שלושה שבועות.

בקרב נוסעי הרכב הפלסטיני נפצעו ארבעה בני אדם: אחד מהם פונה במצב קשה, במסוק צבאי, לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. שלושה נוסעים נוספים ברכב הפלסטיני נפצעו באורח בינוני ופונו לבית חולים בשטחי הרשות.

מחקירה ראשונית של התאונה הקשה בשומרון עולה, כי נהג הרכב הפלסטיני איבד שליטה, לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה בטיחות נזרק למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של הרכב הישראלי – ובכך גרם להתנגשות.

פרמדיקים של מד”א ענת גילגל ותומר פיין, סיפרו: “כשהגענו המראה היה מזעזע, ראינו על הכביש 2 כלי רכב מעוכים לחלוטין, המקום היה חשוך, גשום ובוצי. כוח רפואה של צה”ל שהגיע התחיל לטפל בנפגעים בסיוע אמבולנסים שלנו שהגיעו מהישובים.

“הענקנו טיפול ראשוני לנפגעים וסייענו לחלץ אותם מהרכבים. מסוקים של צה”ל נחתו במקום. לאחר מיון הנפגעים בשטח טיפלנו ב-11 נפגעים. נערה כבת 13 הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. בסיוע פרמדיקים ורופא צבאי הענקנו לה טיפול רפואי, ביצענו פעולות החייאה ולאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה במקום”.

הפרמדיקים הוסיפו: “ילד בן 8 היה גם הוא מחוסר הכרה. הוא קיבל טיפול רפואי מהיר ופונה תוך כדי פעולות החייאה בניידת טיפול נמרץ צבאית לבי”ח מאיר בכפר סבא. אישה כבת 35 פונתה בהכרה כשהיא סובלת מפציעות קשות והשאר במצב בינוני. הנפגעים מהרכב הפלסטיני קיבלו טיפול ראשוני מכוחות רפואה של צה”ל שסייעו לנו ופונו באמבולנסים של ‘הסהר האדום’ שהגיעו למקום, למעט אחד מהם שנפגע באורח קשה ופונה במסוק של צה”ל”.

תאונה בשומרון

צילום: נתי שפירא, זקא

יהודה האס, סגן ראש סניף איחוד הצלה שומרון, סיפר: “כשהגעתי לזירה יחד עם פרמדיק וחובשים מתנדבים באיחוד הצלה, צוותי רפואה של המועצה האזורית שומרון, מד”א, כב”ה, הסהר האדום, משטרת ישראל, וצוותי רפואה של צה”ל – נתקלנו בזירה קשה של תאונה עם מעורבות רכב פרטי ישראלי ורכב פלסטיני.

“ברכבים היו עדיין לכודים נפגעים במצבים שונים שחולצו על ידי צוותי כיבוי. ביצענו פעולות החייאה על נערה ישראלית שנפצעה באורח אנוש, אך למרבה הצער רופא צבאי נאלץ לקבוע את מותה בזירת התאונה. שאר הנפגעים פונו מהזירה באמבולנסים ומסוק צבאי לבתי החולים”.

זירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שכנם וחברם של המשפחה, היה עם בני המשפחה לאורך הלילה בבית החולים: “אנחנו קמים לבוקר קשה מאוד. משפחה צעירה ויפה. חברים טובים ותורמים לקהילה, איבדה אמש את היקר מכל. שני ילדים מקסימים כל כך. שני מלאכים.

“אי אפשר לתאר את הזעזוע והכאב. משפחת ליפניק עברה את הגירוש משא-נור והיא משפחה מדהימה ומיוחדת, מעמודי התווך של הקהילה בשבי שומרון.

“המועצה האזורית שומרון ומשפחת שבי שומרון באבל כבד. אנחנו נפעל לסייע למשפחה המורחבת, לאם ולאב המשפחה ולאחים, לחזק אותם מכאן והלאה ולנסות לסייע בכל מה שניתן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות