אחרי מודי ופנס: נתניהו ייפגש עם הנשיא טראמפ ביום חמישי בדאבוס

נתן פרל
|
ח' שבט התשע"ח / 23.01.2018 23:42
ראש הממשלה המריא לפורום הכלכלי בדאבוס שבשוויץ – שם ייפגש עם שורת מנהיגים מהעולם • הבית הלבן הודיע שנשיא ארה”ב ייפגש עמו ביום חמישי – בפעם הרביעית בשנה האחרונה

נשיא ארה”ב, דונלד טראמפ, ייפגש ביום חמישי הקרוב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שבשוויץ. כך נמסר הערב (שלישי) בתדרוך של הבית הלבן.

מדובר בפגישה רביעית בין שני האישים מאז נכנס טראמפ לפני שנה אל הבית הלבן, והראשונה מאז ההכרזה על ההכרה בירושלים כבירת ישראל.

הפעם האחרונה שנתניהו וטראמפ נפגשו הייתה בחודש ספטמבר, כאשר ראש הממשלה הגיע אל דיוני העצרת הכללית של האו”ם.

ראש הממשלה שהגיע כבר הערב לדאבוס יחד עם רעייתו שרה, אמר טרם ההמראה: “אני יוצא עכשיו לדאבוס, הפורום הכלכלי החשוב בעולם. אני אקדם שם את מעמדה של ישראל, שכבר התגבש, כמעצמה טכנולוגית עולמית. זה בא לידי ביטוי בביקור בשבוע שעבר בהודו, זה יבוא לידי ביטוי גם בפגישות שלי עם ראשי מדינות וראשי חברות עסקיות מן הגדולות בעולם”.

הוא הוסיף: “אני אומר למנהיגים שהשבועות הקרובים הם ההזדמנות האחרונה לנסות ולהכניס תיקונים אמיתיים, אמיתיים ולא קוסמטיים, להסכם הגרעין המסוכן עם אירן”, הוסיף נתניהו. “בכל מקרה, עם הסכם או בלי הסכם, המדיניות שלנו היא למנוע את התחמשותו של המשטר הטרוריסטי באירן בנשק גרעיני, דבר שיסכן אותנו, את המזרח התיכון ואת העולם כולו”.

ביום חמישי נתניהו צפוי לשוחח במליאת בוועידה, שנחשבת לאחת הבמות החשובות של הכלכלה העולמית, עם העיתונאי האמריקני פאריד זקריה.

מדובר בוועידה אליה מגיעים רבים ממנהיגי העולם, ראשי תאגידים וחברות בינלאומיות, כלכלנים ומדענים מובילים מכל העולם.

בימים האחרונים קיימה לשכת ראש הממשלה פעילות אינטנסיבית לתיאום פגישות מדיניות עם ראשי המדינות שיגיעו לוועידה.

במהלך הכינוס אמור נתניהו להיפגש עם יותר מעשרה מנהיגים וראשי מדינות, ביניהם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו, נשיא אזרבייג’ן אילהם אלייב, ראש ממשלת בלגיה שארל מישל, נשיא שוויץ אלן ברסט, ראש ממשלת קנדה ג’סטין טרודו, וראש ממשלת הולנד מארק רוטה.

וידאו: איתי בית-און, לע”מ. סאונד: ניר שרף, לע”מ