מנדלבליט יצליח ‘לחנך’ את ליברמן: ‘ההנחיה שלי על גל”צ מחייבת אותך’

אחרי שליברמן הכריז כי הוא דוחה את עמדת היועץ המשפטי על הדרישה שלא להשמיע את יהונתן גפן בגל"צ - מנדלבליט מגיב: "מיותר להזכיר כי חוות דעתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה בדבר הדין הינה מחייבת"
אריה ריבקינד
ז' שבט התשע"ח / 23.01.2018 18:44

היועץ המשפטי ושר הביטחון על מסלול התנגשות:  במכתב רשמי ששיגר הערב (שלישי) ד”ר אביחי מנדלבליט הוא מתייחס לדברי שר הביטחון אביגדור ליברמן לפיהם הוא ‘מצפצף’ על עמדתו של היועץ וכי “הוא מחויב אך ורק לשכל הישר” – ומבהיר כי הנחייתו שלשר הביטחון אין סמכות להתערב בתכני השידור של תחנת הרדיו הצבאית גלי צה”ל היא מחייבת.

הסערה פרצה הבוקר לאחר שהשר ליברמן הנחה את מפקד גלי צה”ל שלא להשמיע בתחנה הצבאית את שיריו של איש השמאל יהונתן גפן, לאחר שהפיזמונאי השווה בשיר שכתב ברשת החברתית את הנערה הפלסטינית עאהד תמימי שהכתה קצין וחייל לחנה סנש ולאנה פרנק. מעל לשיר שכתב העלה גפן תמונה בה נראית תמימי מכה את הקצין הישראלי.

בתגובה לכך, מלשכת היועץ המשפטי לממשלה יצאה הודעה לפיה “אין לשר סמכות חוקית להתערב בתכנים המשודרים בתחנה הצבאית”.

ליברמן זעם על ההודעה והגיב: ‘”עם כל הכבוד וההערכה שאני רוחש ליועץ המשפטי לממשלה, במקרה הזה אני דוחה על הסף את עמדתו. עדיף שהיה מגנה את גפן, שמבזה את ההיסטוריה היהודית ואת חיילי צה״ל. גלי צה”ל היא לפני הכל תחנה צבאית ולא תשמש במה להשתלחות של עוכר ישראל כזה או אחר בחיילינו”.

אולם, הערב היועץ מבהיר, כאמור, במכתב לליברמן: “בעוד שורות אלה נכתבות הובא לידיעתי שהבעת את דעתך כי – “אני מונחה על ידי חוק השכל הישר, שעומד מעל כל הנחיה בירוקרטית. עם כל הכבוד שאני רוחש ליועמ”ש, במקרה הזה אני דוחה על הסף את עמדתו”. מיותר להזכיר כי חוות דעתו המשפטית של היועצ”ש בדבר הדין הינה מחייבת”.

ומה יגיב כעת ליברמן? נמתין ונראה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות