היועץ מתנגד, אבל ליברמן מתעקש: לא להשמיע בגל”צ את ‘עוכר ישראל’

שר הביטחון הורה למפקד התחנה הצבאית שלא להשמיע את שיריו של איש השמאל יהונתן גפן • למרות שהיועץ המשפטי הודיע: "אין לך סמכות להתערב בתכני גל"צ" - ליברמן מתעקש: "גפן מבזה את החיילים והתחנה לא תשמש במה להשתלחות של עוכר ישראל כזה או אחר"
אריה ריבקינד
ז' שבט התשע"ח / 23.01.2018 11:54

עימות בין שר הביטחון לבין היועץ המשפטי לממשלה: אביגדור ליברמן ‘מצפצף’ על עמדתו של אביחי מנדלבליט, ולא חוזר בו מההנחיה שנתן למפקד גלי צה”ל  – שלא להשמיע בתחנה הצבאית את שיריו של איש השמאל יהונתן גפן.

“תפקידי כשר הביטחון הוא לשמש מגן לכל החיילים – בסדיר ובמילואים, שאינם יכולים לענות לפוליטיקאים ואישי ציבור. אני מונחה על ידי  חוק השכל הישר, שעומד מעל כל הנחיה בירוקרטית”, אמר ליברמן. ”עם כל הכבוד וההערכה שאני רוחש ליועץ המשפטי לממשלה, במקרה הזה אני דוחה על הסף את עמדתו. עדיף שהיה מגנה את גפן, שמבזה את ההיסטוריה היהודית ואת חיילי צה״ל. גלי צה”ל היא לפני הכל תחנה צבאית ולא תשמש במה להשתלחות של עוכר ישראל כזה או אחר בחיילינו”.

מוקדם יותר הבוקר (שלישי) פנה ליברמן למפקד גל”צ, שמעון אלקבץ, וביקש ממנו שלא להשמיע או לראיין את המשורר, לאחר שזה פרסם אמש שיר ובו השוואה בין הנערה הפלסטינית עאהד תמימי, שתקפה את החיילים, ובין אנה פרנק. מעל לשיר שכתב העלה גפן תמונה בה נראית תמימי מכה את הקצין הישראלי.

ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “הנחתי הבוקר את מפקד גל”צ צה”ל להפסיק להשמיע או לראיין את יהונתן גפן בכל שידורי התחנה. מדינת ישראל לא תיתן במה לאדם שמשווה בין ילדה שנספתה בשואה ולוחמת גיבורה שנלחמה במשטר הנאצי לעאהד תמימי הפרחחית שתקפה חייל. רדיפת הכותרות של גפן מחליאה ומקוממת”.

בתגובה הודיע היועץ המשפטי: “אין לשר הביטחון סמכות להתערב בתכני גל”צ ולדרוש הפסקת השמעת שיריו של יהונתן גפן. החוק והפסיקה נותנים את הסמכות לקבל החלטות הנוגעות לתכני התחנה, אך רק לגורמים המקצועיים בה”.

היועץ הוסיף:  “הדבר גם בא לידי ביטוי בעבר פסיקת בג”ץ, שעמד על חשיבות עצמאות הגורמים המקצועיים בתחנה והיקף שיקול הדעת הרחב המסור להם בכל הקשור לתכנים המשודרים, תוך שהוא מדגיש את חשיבות התחנה כחלק ממערך השידור הציבורי בישראל”.

יחד עם זאת, מנדלבליט הבהיר, כי אין בדבריו “כדי לתת לגיטימציה כלשהי לתוכן הדברים המקוממים שנאמרו”.

כאמור, שר הביטחון דוחה את עמדת היועמ”ש ומבהיר כי לא יסכים להשמעת שיריו של איש השמאל.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות