ביטול פגישת הראשל”צ הגר”י יוסף עם הרבצ”ר – בהוראת השר ליברמן

לפי דיווח ב'כאן', שר הביטחון הוא שמנע את הפגישה שהייתה אמורה להתקיים ביום שני בין הרבצ"ר תא"ל אייל קרים לבין הראשל"צ • לפי החוק, כל פגישה בין איש צבא לבין גורמים אזרחיים מצריכה אישור משר הביטחון
אריה ריבקינד
ז' שבט התשע"ח / 23.01.2018 10:30

שר הביטחון אביגדור ליברמן הוא זה שעמד מאחורי ביטול הפגישה שאמורה הייתה להתקיים אתמול בין הרב הצבאי הראשי, תא”ל אייל קרים, לבין הראשל”צ הגר”י יוסף. כך פורסם היום (שלישי) בתוכנית ‘קלמן-ליברמן’ בכאן רשת ב’.

הסיבה לביטול: תמיכת הראשל”צ ברבה של צפת – שקרא לפטר את הרמטכ”ל על רקע מלחמתו נגד יחידות מעורבות בצה”ל.

על פי החוק, כל פגישה בין איש צבא לבין גורמים אזרחיים, כמו זה שתוכננה בין הרב קרים לבין הראשל”צ מצריכה אישור משר הביטחון.

אלא שבעקבות השיחה הטלפונית, בה עודד הגר”י יוסף את הגאון רבי שמואל אליהו, ליברמן החליט לאסור על קיום המפגש.

ביום ראשון חשף ערוץ 7 כי הפגישה בוטלה בעקבות הוראה של הרמטכ”ל.

בידיעה צוטטו גורמים מסביבתו של הראשל”צ שניסו לטעון כי הפגישה בוטלה בשל פטירת דודו של הרב, אולם הפגישה בוטלה עוד קודם לכן, ביוזמת צה”ל – בעקבות ההנחיה של איזנקוט.

כפי שדווח בחרדים 10, בשיחה טלפונית שקיים הראשל”צ ביום חמישי עם רבה של צפת הוא שיבח אותו על מה שכינה “עמידתו האיתנה על קיום הוראת הרבנות הראשית בעניין ‘גיוס בנות'”. הראשל”צ אמר לרב אליהו: “אביך חכם מרדכי אליהו שמח בך בשמיים, אל תירא ואל תיחת”.

בעקבות כך, כבר בשבת בבוקר הודיע שר הביטחון כי החליט לבטל את כל האירועים הצבאיים שאליהם הוזמן הראשון לציון.

במהלך סיורו בשבת בבוקר באשדוד השתלח ליברמן ברבני הציונות הדתית הגר”ש אליהו והרב שלמה אבינר, כמו גם בראשל”צ הגר”י יוסף, ואמר: “לא הרב הראשי ולא רבנים אחרים יכולים לקרוא להדחת הרמטכ”ל, לקרוא לא להתגייס וגם להיות חלק מטקסים ואירועים כלשהם בתוך צה”ל. לא מתכוון לתת להם במה בתוך הצבא עד שלא יחזרו בהם. מדובר בעובדי מדינה שבין היתר מקבלים משכורת ממשלמי המיסים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות