שלום, חב”ד: זה ההסכם עליו חתמו הרב אהרונוב ומשה שילת • חשיפה

חרדים 10 חושף: זה 'הסכם הדברים' שנחתם בין הרב יוסף אהרונוב, העומד בראש מפעל השליחות של חב"ד בישראל, לבין משה שילת וקיבל תוקף של פסק דין • בהסכם: "האגף לפרויקטים מיוחדים נסגר" • הפעילות של 'חב"ד בקמפוס' ו'חב"ד לנוער' שינוהלו בידי שילת יהיו "כמו כל סניף בצא"ח"
יוסף גרינבוים
ז' שבט התשע"ח / 23.01.2018 00:01

חשיפת חרדים 10:  אמש חשפנו כי אחרי יותר מחצי שנה של דיונים, נחתם לקראת סופהשבוע הסכם המגדיר את חלוקת גבולות הפעילות בין הרב יוסף אהרונוב, העומד בראש מפעל השליחות של חב”ד בישראל, לבין הרב משה שילת, מי שעמד בארבע השנים האחרונות בראש האגף לפרויקטים מיוחדים בצעירי חב”ד – והערב (שני) אנו חושפים את ההסכם עצמו, עליו חתמו גם חמישה מחברי בית הדין של רבני חב”ד בארץ הקודש,  ובכך העניקו לו תוקף של פסק דין.

לפי ההסכם, ‘פעילי חב”ד’, ‘חב”ד בעליה’, ו’חב”ד בבתי הרפואה’, גופים אותם יזם ודחף שילת, עוברים לאחריות צעירי חב”ד.

לעומת זאת, גופי הפעילות ‘חב”ד בקמפוס’ ו’חב”ד לנוער’, יפעלו תחת אחריותו ובניהולו של שילת – “כמו כל סניף בצעירי אגודת חב”ד”, כלשון ההסכם. בהסכם מודגש: “כמובן שהפעילות תתואם מול השליח הראשי שכל עיר”.

לפי ההסכם, חברי הנהלת המוסדות שינהל הרב שילת יהיו הגאון רבי יוחנן גוראריה – רבה של חולון ומי שדחף את ‘הסכם השלום’, הרב יוסף יצחק אהרונוב, הרב משה שילת, הגאון רבי חיים שלמה דיסקין – רבה של קרית אתא, והגאון רבי יצחק גולדברג – ראש ישיבת חב”ד במגדל העמק.

עוד לפי ההסכם: “האגף לפרויקטים מיוחדים נסגר”.

על ההסכם חתומים שישה מחברי בית הדין של חב”ד – הרבנים הגאונים: רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי,  רבי אברהם מיכאל הלפרין,  רבי אליהו יוחנן גוראריה, רבי משה הבלין, ורבי  מנחם מענדל גלוכובסקי.  חתימתו של רבי יוסף הכט – רבה הראשי של אילת וחבר בית הדין – נעדרת.

בחב”ד מציינים, כי התוצאה הברורה של ההסכם היא כניעה של שילת. שכן, לפי ההסכם השליטה בממסד כולו נותרה בידיו של הרב אהרונוב.

ההסכם בא לאחר מתיחות קשה בין הצדדים, שהובילה לעימותים שונים בזירות שונות. כך, למשל, ארגנו הצדדים אירועי סיום הרמב”ם באותו יום – בטבריה ובירושלים, כאשר כל צד מאשים את השני בהתנגשות הבלתי נמנעת, שקרעה את חב”ד.

הסכם שילת אהרונוב

במכתב ששיגר שילת לאנשיו ביום שישי – הוא כתב: “אמש נחתם סופית ההסכם ביני לבין אהרונוב וקיבל תוקף של פסק דין על ידי בית הדין.

“לפי ההסכם ‘חב”ד בקמפוס’ ו’חב”ד לנוער’ עוברים לאחריות מלאה שלי, כמו ‘תורת חב”ד לבני הישיבות’, ורק בשלושת תחומים אלו אני עוסק ואחראי מטעם חב”ד. (זה כמובן לא קשור ל’מחנה משותף’ ודברים שאני קשור אליהם שלא בשם חב”ד).

“שאר הדברים עוברים לאחריות אגפים שונים בצא”ח וההעברה תהיה מסודרת ומכובדת.

“לפי ההסכם בבניין שלנו יהיו משרדים קבועים רק לשלושת מוסדות אלו”.

שילת הדגיש: “הפנים שלנו לשלום אמת ואני מבקש, דורש ומתחנן שכך נתנהג ונגיב כולנו על אף העוולות שנעשו לנו”.

הרב משה שילת, בן 42, הוא איש אמונו של הנגיד יצחק מיראלשווילי ואחראי על תרומותיו, באמצעות ‘קרן מרומים’.

בעזרת תרומותיו של מיראלשווילי, פפתח בסוף שנת תשע”ג מיזם חדש בשם ‘פעילי חב”ד’, שנועד לעודד את חסידי חב”ד בארץ להצטרף ולסייע לפעילות של מנהלי בתי חב”ד.

הארגון מתקצב ומסבסד את הפעילות, ומסייע לחסידים במציאת מקומות פנויים בהם יוכלו לפעול, מבלי לפגוע בפעולותיו של השליח המקומי.

לאחר הצלחת המיזם, הקים את האגף לפרוייקטים מיוחדים בצעירי אגודת חב”ד, במסגרתו יזם בשנים האחרונות מינוי של שלוחים מיוחדים לבתי חולים, אוניברסיטאות וקניונים. כעת, כאמור, נאלץ שילת לנטוש חלק ממיזמים אלו.

בנוסף עוסק שילת בכתיבה ועריכה. עד כה הוא הוציא לאור מספר פרי הגותו ועריכתו, מלבד טורים שבועיים שהוא מפרסם בבימות שונות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בזכות שילת
    23/01/2018 22:16
    דוד
  1. בזכות שילת ארגון צא”ח החל לעזור כספית ועוד לשלוחים כפי שלא נעשה 35 שנה, משום שרצו להראות שהם קיימים ושלא יהיה עילה להעביר הכל לשילת.
    שילת היה יכול לפרק את הכל אבל חשוב לו המעשה הוא העיקר וקיום רצון הרבי
    למרות הכל כולם יודעים שכמעט כל חודש היו כעשרת אלפים ביקורי בית שלפני שילת לא היו.
    הרבי התבטא פעם על עסקן מסוים “הוא נהג איתכם למעלה מגדר האנושי ואתם נהגתם איתו למטה מגדר האנושי”