“השגרירות תיפתח עד סוף 2019” • פנס בירך “שהחיינו” וזכה לתשואות

אחרי שהתקבל במשרד ראש הממשלה בטקס השמור למנהיגי מדינות - הגיע סגן נשיא ארה"ב פנס למשכן, שם נאם בפני המליאה • נתניהו: "מול השקרים והזדון אתם מתייצבים מאחורי ישראל ומאחורי האמת. בשם כולנו - תודה!" • הבטיח בנאומו: "השגרירות תיפתח לפני סוף השנה הבאה"
חרדים 10
ו' שבט התשע"ח / 22.01.2018 14:40

סגן נשיא ארה”ב מייקל פנס ורעייתו קארן, הגיעו בצהריים (שני) לרחבת הכנסת, שם קיבלו את פניהם יו”ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין ורעייתו אירינה נבזלין.

לביקורו של סגן הנשיא הצטרפה פמלייה של עשרות אורחים מהבית הלבן, מארה”ב ומשגרירות ארה”ב בישראל.

סגן הנשיא הניח זר על הגלעד לזכר חללי מערכות ישראל שברחבה ולאחר מכן נכנס למשכן, שם התקבל בטרקלין שאגאל בתרועת חצוצרות ובמשמר כבוד של 16 אנשי משמר הכנסת.

בנאומו במליאה, אשר הופרע בתחילתו על ידי ח”כי הרשימה המשותפת,  אמר סגן הנשיא:

“אני מרגיש נפעם לעמוד בפני דמוקרטיה משגשגת זו. לנאום בפני בכנסת. סגן הנשיא האמריקני שמקבל את הזכות זאת כאן בירושלים בירת מדינת ישראל. אני מביא איתי ברכות מהנשיא שעשה הכי הרבה מכל הנשיאים למען יחסי המדינות – הנשיא דונלד טראמפ. תודות לנשיא היחסים בין המדינות עמוקים יותר מתמיד. אני כאן כדי להביא אליכם את עמדת אזרחי ארצות הברית – אמריקה עומדת לצידה של ישראל”.

“אנחנו עומדים לצד ישראל כי הערכים שלכם הם הערכים שלנו והמאבק שלכם הוא מאבק שלנו. אנחנו עומדים לצד ישראל כי זה מה שאמריקנים עשו תמיד.

“במהלך ביקורו ההיסטורי הנשיא טראמפ הכריז שההיסטוריה משותפת לישראל ולארצות הברית. בסיפור היהודים ראינו תמיד את סיפורה של אמריקה. סיפור של מסע מרדיפה לחופש. סיפור שמראה את עוצמת האמונה וכוח התקווה. המתיישבים הראשונים של מדינתי ראו את עצמם כעולים לרגל שנשלחו לבנות ארץ מובטחת וחדשה.

“השירים והסיפורים של עם ישראל היו ההמנון שאותו לימדו את ילדיהם. היהודים התבססו על הבטחה שנכתבה לפני כל כך הרבה שנים, שאפילו אם נידו אתכם למדינה הרחוקה ביותר, הוא יחזיר אתכם לארץ אבותיכם.

“2,000 שנות גלות העם היהודי נאחז בהבטחה הזו, בימים ובלילות הקשים ביותר. בלילות שכילו את אמונתם של רבים. מחר כשאעמוד עם אשתו ביד ושם כדי לכבד את זכרם של ששת המיליונים שנספו בשואה, נתפעם מהאמונה של עמכם. שרק שלוש שנים לאחר שהלכו בגיא צלמוות קמו מהאפר כדי לדרוש לעצמם מדינה יהודית.

“בחודש אפריל נחגוג 70 שנות עצמאות לישראל. כאשר אתם מתכוננים לחגוג את האירוע ההיסטרי הזה – אני עומד כאן עם העם היהודי ומברך: שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.

“לפני 70 שנה ארה”ב היתה האומה הראשונה בעולם להכיר במדינת ישראל. אתם יודעים שהעבודה שהתחלנו באותו יום לא הסתיימה. בעוד אנחנו הכרנו בישראל, כל העולם סירב להכיר בירושלים כבירת ישראל. הנשיא טראמפ עמד במילתו והכריז שארה”ב סוף סוף תכיר בירושלים כבירת ישראל.

“הקשר של עם ישראל לעיר הזאת מתחיל לפני שלושת אלפים שנה בעקידת יצחק על הר המוריה, נמשך בממלכתו של דוד ועד היום. ירושלים היא בירת ישראל וככזו הנשיא טראמפ הורה להתחיל מהלכים להעברת שגרירות ארה”ב מתל אביב לירושלים. השגרירות תיפתח לפני סוף השנה. הנשיא הורה לפעול לכך.

“בהובלת הנשיא טראמפ ארצות הברית מחוייבת להשיג שלום בר קיימא בין ישראל והפלסטינים. כשהכריז על החלטתו בנוגע לירושלים הוא קרא לשמור על הסטטוס קוו בכל האתרים הדתיים בירושלים והבהיר שאנו לא נוקטים עמדה סופית באשר לגבולות ירושלים.

“הוא ציין שמדובר במשהו שצריך להיות מוחלט על ידי שתי המדינות. הוא גם ציין שארצות הברית תהיה מוכנה לתמוך בפתרון שתי המדינות. אנחנו יודעים שהישראלים מעוניינים בשלום והם לא צריכים הרצאות על מחיר המלחמה. הם מכרים היטב את המחיר הכבד של המלחמה. ראש הממשלה שלכם מכיר זאת. הוא עצמו כמעט נהרג בקרב ואחיו יוני נהרג בקרב.

“אנחנו מעודדים את הפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן. שוחחתי עם עבדאללה מלך ירדן ועם נשיא מצרים א-סיסי. שניהם מוכיחים שהאמון יכול לבנות מציאות של שלום בין שתי המדינות. רוחות השינוי כבר נראות לעין במזרח התיכון. אויבים הופכים לשותפים ומוצאים מכנה משותף. בני יצחק וישמעאל מתאחדים כפי שלא פעלו יחד בעבר.

“יחד עם בעלי בריתנו נמשיך להיאבק בטרור כדי למחוק אותו מן העולם. ארה”ב וישראל עמדו שנים רבות יחד כדי להילחם ברשע ובטרור ונמשיך בכך. במזרח התיכון מנהיגים ערבים הגיבו לקריאת הנשיא טראמפ לחסל את הטרור. נמשיך לעמוד לצד בעלי בריתנו ולהילחם בטרור”.

אחרי שהתייחס לגרעים האיראני, אמר פנס: “היום כשאני עומד כאן, בארץ המובטחת של אברהם אבינו, אני מאמין שכל מי שרוצה שלום ומעוניין בעתיד טוב יותר, צריך לשאת את עיניו לכאן, למקום הזה, ולהביע תדהמה לנוכח מה שהושג כאן.

“כמה לא מובנת מאליו היתה הולדת מדינת ישראל וכמה יוצאת דופן ההישרדות שלה. כמה מדהים השגשוג שהשיגה. הצמרות של מה שנטעתם באדמת אבותיכם, מגיעות כבר לרקיע. נס ישראל הוא השראה לעולם וארצות הברית גאה לעמוד לצד ישראל ואזרחיה כחברה אמיתית ובעלת ברית.

“נתפלל לשלום ירושלים, שאלה שאוהבים אותה יהיו בטוחים, שיהיה שלום בתוך חומותיה וביטחון בתוכה. נעבוד יחד ונשאף לעתיד הטוב ביותר לכולם. לכל מי שקורא למדינה הזו ביתו – שכולם יוכלו לחיות בה ללא פחד. אני אומר מליבי: יבורך העם היהודי, מדינת ישראל וכל מי שקורא למדינה הזו ביתו”.

את הישיבה החגיגית פתח יו”ר הכנסת, ח”כ יולי (יואל) אדלשטיין, בברכת תודה לנשיא ארה”ב טראמפ על הכרזתו כי ירושלים הינה בירת מדינת ישראל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך אף הוא את פנס בנאומו במליאה: “התמיכה שלך בישראל היא עקבית. כמושל וגם כסגן הנשיא עמלת לחזק את הברית בין ארצות הברית וישראל. זהו כבוד גדול לקבל אותך במליאת הכנסת היום”.

נתניהו הוסיף: “אתה מדבר בשם ממשל אמריקני, שהוא הראשון בממשלות העולם שהכיר בירושלים כבירת ישראל. המטרה ההיסטורית הזו תזכה למקומה הראוי בין ההחלטות הבינלאומיות המכוננות. במעמד ההכרה, שאני מבטיח לך שייזכר לדורות, אתה ניצבת ליד הנשיא ותמכת בהצהרה בהתלהבות ואמונה גדולה.

“כפי שאתה יודע ישראל היא דמוקרטיה תוססת, וכאן בכנסת אנשים חופשיים להביע את דעתם. הם עושים זאת במרץ ובלהט ולא חסרים כאן ויכוחים. אבל אני יכול לומר שבסוגיית ההכרה בירושלים כבירתנו, אני מדבר כמעט בשל כולנו, קואליציה ואופוזיציה, ואני מביע את ההוקרה שלנו לנשיא טראמפ על החלטה היסטורית שלעולם לא תישכח. ההחלטה הזו היא נקודת ציון בולטת במערכת היחסים הקרובה בין מדינותינו.

“בארצות הברית יש 11 ערים בארצות הברית שנקראות ירושלים. ביוטה, בורמונט, במישיגן ויש עוד 8 כאלה. כולן קיבלו השראה מהעיר הזוהרת שלנו – ירושלים.

“אדוני סגן הנשיא יש לנו עבר משותף, יש לנו עתיד משותף וגורל משותף. הברית הקרובה בין ארה”ב וישראל איתנה מתמיד. הקשרים הביטחוניים והקשרים הכלכליים מעולם לא היו חזקים יותר. שיתוף הפעולה המודיעיני בהרבה מאוד תחומים מעולם לא היה פורה יותר. התמיכה הדיפלומטית מעולם לא היתה חד משמעית יותר”.

ראש הממשלה הודה לפנס על התמיכה באו”ם: “בשם העם בישראל אבקש להודות לנשיא טראמפ, לך סגן הנשיא ולשגרירה היילי על התמיכה הבלתי מסוייגת בישראל. מול השקרים והזדון אתם מתייצבים מאחורי ישראל ומאחורי האמת. בשם כולנו – תודה!

על התהליך המדיני אמר נתניהו: “אנחנו חותרים להשיג שלום בר קיימא עם כל שכנינו – כולל הפלסטינים. השלום מתחיל בהכרה בכך שיש מדינת לאום לעם היהודי, מדינה יהודית כאן בארץ ישראל. אנחנו מחוייבים לשלום אמת ואני מחוייב לשתף פעולה עם הנשיא טראמפ כדי לקדמו”.

נתניהו ציין: “בקרוב נחגוג 70 שנים למדינת ישראל. באזור מוכה אלימות וחוסר סובלנות הפכנו את מדינת היהודים לגן פורח של שגשוג וקדמה. אנחנו שומרים על חופש דת לכולם. אין תחליף ולא יהיה תחליף לברית ההדוקה בין ישראל וארה”ב. לא יהיה תחליף לארה”ב כמתווך המוביל להשגת שלום. הברית בינינו נטועה עמוק בלבבות. לישראל אין חברה טובה יותר מארה”ב, ולארה”ב אין חברה טובה יותר מישראל”.

ראש האופוזיציה הרצוג בירך אף הוא את פנס:”אתה זוכה להוקרתנו כאן, בראש ובראשונה משום שאתה ידיד העם היהודי וידיד ישראל. לאורך חייך הפכת לידיד הקהילה היהודית באינדיאנה בפרט ובארצות הברית בכלל. לאורך חייך התייצבת תמיד לצד מדינת ישראל – בבהירות מוסרית ובמעשים אמיצים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות