אוי, וויי: הפקחים שחילקו הדוחות לחנויות שפתוחות בשבת הם יהודים

בעיריית אשדוד החליטו כבר לפני שלושה שבועות לשגר פקחים שמחלקים דוחות לחנויות שפתוחות בשבת • הפאדיחה: מי שמחלקים את הדוחות למי שעובד בשבת - הם פקחים יהודים
אריה ריבקינד
ה' שבט התשע"ח / 21.01.2018 21:14

בשלושת השבועות האחרונים החלה עיריית אשדוד לאכוף את חוק העזר העירוני, הקובע כי העסקים יהיו סגורים בימי שבת – ושולחת פקחים  כדי לתת דוחות למי שעובד בשבת.

אלא שהערב (ראשון) חושף  העיתונאי תמיד סטיינמן בחדשות 2, כי לביצוע המלאכה שולחת הירייה פקחים יהודים ובכך גורמת גם להם לעבוד ולחלל את השבת. “יד אחת מבקשת לאכוף את איסור העבודה בשבת – והיד השנייה של אותה עירייה מעסיקה בשבת”, דיווח.

בעיריית אשדוד סירבו להגיב על הפרסום של חדשות 2.

כפי שדווח בחרדים 10,  בשבוע שבר פרסמה עיריית אשדוד באתר העירייה מכרז להעסקת פקחים לא יהודיים, כדי שיאכפו את חוקי העזר בסופשבוע. לפי המכרז, שפורסם באתר ‘אשדודנט’, מודעת הדרושים מבקשת לגייס 8 סטודנטים שהם יוצאי צבא – שירות מלא – עם מוכנות לעבודה במשמרות בסופי שבוע ובשעות בלתי שגרתיות.

במכרז מצוין במפורש, כי “המשרה מיועדת  לאוכלוסיה שיום שבת הוא לא יום המנוחה שלה”. כלומר, פקחים גויים.

בהגדרת התפקיד במכרז נאמר: “שיפור איכות החיים של התושבים תוך נקיטת פעולות לשמירה על סביבת מגורים/עסקים נאותה באמצעות אכיפה של חוקים ושל מכלול חוקי העזר העירוניים ברשות המקומית. פיקוח על בקרת ביצוע כולל: פיקוח על שמירת סדר וניקיון ומניעת מפגעים, סיוע בהשלטת סדר ואבטחה באירועים מיוחדים, טיפול בפניות ציבור”.

בתגובה לאכיפה שהעירייה החלה לבצע, החלו הפגנות ומחאות מצד תושבים חילונים בעיר.

במוצאי שבת האחרונה גברה המחאה ואלפי מפגינים חילונים התייצבו מול רחבת עיריית אשדוד, במחאה נגד מה שהם כינו “שינוי הסטטוס קוו בעיר”.

המארגנים אמרו בהפגנה: “אנחנו לא נגד הדתיים, אבל אנחנו קוראים לח”כים החרדים – תורידו את הידיים שלכם מאשדוד. אנחנו קוראים לכבוד, אבל אנחנו דורשים שיכבדו גם אותנו ואנו לא מוכנים שיסגרו לנו את מרכזי הבילוי ומרכזי הקניות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות