נתי טוקר חשף: ‘המודיע’ העתיק מילה במילה מפודקאסט של ‘כאן’

מבוכה: העיתון החסידי פרסם את תוכן הפודקאסט כמעט מילה במילה בכתבה במוסף יום ו' • הכתב בנימין חנקיס לדה מרקר: "שאבתי השראה לכתבתי מהתוכנית של כאן, אך הקרדיט נשמט - כנראה בטעות בעת העריכה"
אבי כץ
ה' שבט התשע"ח / 21.01.2018 19:49

כתבה בת שלושה עמודים ב’המודיע’ של יום שישי הועתקה כמעט מילה במילה מפודקאסט של תאגיד ‘כאן’.

לפי דיווח  של נתי טוקר ב’דה מרקר’, הכתבה התפרסמה תחת שמו של הכתב המוערך בנימין חינקיס, ובשום מקום לא הוזכר כי המידע נלקח מהתוכנית של תאגיד השידור הציבורי ‘כאן’.

הפודקאסט של העיתונאי והיוצר ערן מינהר עלה בחודש דצמבר האחרון בערוץ ‘מינהר הזמן’, ועסק בניסיונות השונים לאורך ההיסטוריה לטעון לבעלות על הירח.

בבדיקה שביצע טוקר לטקסט המופיע במוסף המודיע מול תמלול הפודקאסט מעלה כי ‘המודיע’ פירסם את תוכן הפודקאסט כמעט מילה במילה, למעט הוספות אחרות שמתבססות גם הן על פרסומים קודמים בעיתונות – גם הן ללא מתן קרדיט.

העיתון לא ציין בשום מקום כי תוכן הכתבה מבוסס על הפודקאסט.

עורך ‘המודיע’, יצחק מתתיהו טננבוים, הפנה את טוקר לקבל תגובה ממערכת העיתון, ואולם משם טרם נמסרה תגובה.

הכתב בנימין חינקיס מסר ל’דה מרקר’: “שאבתי השראה לכתבתי מהתכנית ‘מינהר הזמן’, וכמקובל אני נותן קרדיט מלא כדבר שבשגרה, מתוך כבוד והערכה למקורות. גם בכתבה זו נהגתי כך, אלא שלצערי אני מבחין כעת כי אכן הוא נשמט – כנראה בטעות בעת העריכה.

“אני, באופן אישי, ומערכת העיתון מתנצלים על כך. מובן שנפרסם את הקרדיט המלא במדור הקבוע שלי, ביום שישי הבא. תודה על תשומת הלב”.

מ’כאן’ נמסר לדה מרקר: “מינהר הזמן המשודר גם בכאן תרבות הוא אחד הפודקאסטים המואזנים בישראל. כאן גאים להיות מודל לחיקוי ובית הפקת הפודקאסטים המוביל בישראל. כשידור ציבורי נשמח לכל שיתוף פעולה – אך על פי כללי האתיקה והחוק המתבקשים״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות