משה גפני: ליברמן מקושש קולות. מרגי: “הקואליציה תשרוד את זה”

אריה ריבקינד
|
ה' שבט התשע"ח / 21.01.2018 15:50
יו”ר דגל התורה ב’כאן’: “עד כה לא חשבתי שזה משבר, אך ליברמן חצה קו אדום. נתניהו קורא להרגיע את הרוחות, אך מה שליברמן עשה זה בדיוק ההיפך” • מרגי: “לפיד וליברמן החריבו מרקם שהוא דוגמא לכלל החברה – קפצו על השבת הראשונה, כאילו ראש העיר הביא סיירת פקחים ענקית”

ח”כ משה גפני  התייחס היום (ראשון)  בריאיון לאסתי פרז בתוכנית ‘בחצי היום’ בכאן רשת ב’, לעימותים בין ישראל ביתנו והסיעות החרדיות – אחרי הפרובוקציה של השר אביגדור ליברמן בשבת.

במהלך הראיון האשים גפני את יו”ר ישראל ביתנו כי הוא חצה קווים: “אני מצטרף לדברי ראש הממשלה וקורא להרגיע את הרוחות, אך מה שליברמן עשה זה בדיוק ההיפך. הוא כנראה עשה את זה כדי לקושש קולות”.

לדבריו, עד יום שישי לא חשב שמדובר במשבר בממשלה – “אבל פעולה כזו של שר ביטחון, בשבת לאור יום, זו חציית קווים. יש חוק ופועלים לפי החוק”.

גפני הוסיף ותהה: “חוק המרכולים מדבר על רשויות מקומיות. הממשלה לא שולחת פקחים לאכוף את החוק – זה תפקיד הרשויות המקומיות. יש חוק עזר באשדוד שאסור לפתוח עסקים בשבת, מי ששולחת פקחים זו הרשות המקומית. אנחנו לא התערבנו באשדוד, הממשלה אמרה משהו?”

גפני ציין כי ליברמן ויו”ר ש”ס היו חברים טובים, “אך אחרי השבת הם כבר לא”. לדבריו, דרעי נפגע מאד מליברמן.

למרות זאת, גפני העריך כי בסופו של דבר יפתרו המחלוקות בתוך הקואליציה.

גם ח”כ יעקב מרגי מש”ס האשים בתוכנית ‘בחצי היום’ את ליברמן ואת יו”ר יש עתיד יאיר לפיד: “אשדוד היא עיר שלווה. לפיד וליברמן החריבו מרקם שהוא דוגמא לכלל החברה בישראל. זה מעשה חסר אחריות. למה להרוס את מרקם היחסים העדין בין התושבים?”, אמר מרגי.

“לפיד וליברמן נלחמים על ליטרת הקולות בעלי האג’נדה החילונית וקפצו על השבת הראשונה, כאילו ראש העיר הביא סיירת פקחים ענקית וסגר את כל העיר”.

לדבריו, ראש העיר “יחיאל לסרי נקט במהלך. יכול היה ליברמן לקרוא לראש העיר ולראות מהן המגמות”.

למרות ההאשמות הקשות, העריך מרגי כי הקואליציה תצלח את המשבר: “נשב באותה קואליציה ויהיו קואליציות נוספות. הקואליציה שרדה דברים יותר קשים ותשרוד גם את זה”.