הספר תירץ לפקחי המס: “זו מעידה חד פעמית”. קוסמטיקאית: מיהרתי

חיים טוויל
|
ה' שבט התשע"ח / 21.01.2018 15:21
במבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים פתח תקווה, אלעד, ראש העין, יהוד ואריאל, אשר כלל 229 ביקורות – עלה: 9% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין

בעל עסק לעיצוב שיער שלא רשם הכנסה בגין תספורת שערך למבקר טען: “זו מעידה חד פעמית…”

המקרה ארע בשבוע שעבר, בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים פתח תקווה, אלעד, ראש העין, יהוד ואריאל, אשר כלל 229 ביקורות, מהן עלה כי 9% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

למבצע, שנוהל בראשות פקידת השומה בפתח תקווה, נבחרו, בין השאר, עסקים מתכנית העבודה, עסקים שלגביהם הגיע מידע על העלמת הכנסה לכאורה, ועסקים בעלי מחזור גבוהים, מענפי המסחר ונותני השירותים, לרבות עורכי דין, מסעדות, אזורי תעשייה מסחריים, מספרות, קוסמטיקאיות ועוד.

לבעל עסק לייצור רשתות היה “חור ברשת”, בעת שנמצא ברשותו צ’ק על סך 4000 שקלים, שלא נרשם בספרים. מנהל החברה טען: “זהו צ’ק ביטחון ולכן לא נרשם”.

קוסמטיקאית עסוקה במיוחד, שלא רשמה הכנסות משתי לקוחות שונות בסך כולל של 320 שקלים –  טענה “מיהרתי אתמול הביתה ושכחתי לרשום…”

“מודה ועוזב ירוחם”: בעל עסק לשיווק ביצים שלא רשם הכנסות בקופה בעת הביקורת טען: “הקופה שבורה, עשיתי טעות חמורה..”

לעומתו עורך דין, שלא רשם העברות בנקאיות בסך כולל של 5500 שקלים – טען “אבדוק עם רו”ח ואחפש שוב”.

רואה החשבון, “כיכב” גם בטענתו של יבואן שלא רשם 3 העברות בנקאיות בסך של 128,276 שקלים, והעביר את האחריות מעליו כשאמר: “אנו עושים הכל בהתאם להנחיית רו”ח”.

בעלת משפחתון שברשותה נמצאו שני שיקים,  אחד על סך 1800 שקלים והשני על סך 300 שקלים, שלא נרשמו בספרי העסק, בחרה בטענה “בטחונית”: “הצ’יק של 1800 השקלים זה צ’יק ביטחון שלא ידעתי שצריך להוציא עליו קבלה, בקשק ל-300 שקלים, אני צריכה לבדוק…”

“פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור”,  אומרים ברשות המיסים. “זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השיוויון בנטל בקרב האזרחים”.

 

“תספורת חד פעמית” במבצע ביקורת בפתח תקווה

בעל עסק לעיצוב שיער שלא רשם הכנסה בגין תספורת שערך למבקר טען: זו מעידה חד פעמית..”

 

המקרה ארע בשבוע שעבר, בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בערים פתח תקווה, אלעד, ראש העין, יהוד ואריאל, אשר כלל 229 ביקורות, מהן עלה כי 9% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין. למבצע שנוהל בראשות פקידת השומה בפתח תקווה, נבחרו, בין השאר, עסקים מתכנית העבודה, עסקים שלגביהם הגיע מידע על העלמת הכנסה, לכאורה ועסקים בעלי מחזור גבוהים, מענפי המסחר ונותני השירותים, לרבות עורכי דין, מסעדות, אזורי תעשייה מסחריים, מספרות קוסמטיקאיות ועוד.

 

לבעל עסק לייצור רשתות היה “חור ברשת”, בעת שנמצא ברשותו צ’ק על סך 4000 ₪, שלא נרשם בספרים. מנהל החברה טען: “זהו צ’ק ביטחון ולכן לא נרשם”. קוסמטיקאית עסוקה במיוחד, שלא רשמה הכנסות משתי לקוחות שונות בסך  כולל של 320 ₪,  טענה“מיהרתי אתמול הביתה ושכחתי לרשום…”

 

“מודה ועוזב ירוחם”… בעל עסק לשיווק ביצים שלא רשם הכנסות בקופה בעת הביקורת טען: “הקופה שבורה, עשיתי טעות חמורה..”  לעומתו עורך דין, שלא רשם העברות בנקאיות בסך כולל של 5500 ₪, טען “אבדוק עם רו”ח ואחפש שוב”. רואה החשבון, “כיכב” גם בטענתו של יבואן שלא רשם 3 העברות בנקאיות בסך של 128,276 ₪ והעביר את האחריות מעליו כשאמר: “אנו עושים הכל בהתאם להנחיית רו”ח”.

 

בעלת משפחתון שברשותה נמצאו 2 שיקים,  אחד על סך 1800 ₪ והשני על סך 300 ₪, שלא נרשמו בספרי העסק, בחרה בטענה “בטחונית”: “הצ’יק של 1800 השקלים זה צ’יק ביטחון שלא ידעתי שצריך להוציא עליו קבלה, בקשה ל-300 ₪, אני צריכה לבדוק…”

 

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השיוויון בנטל בקרב האזרחים.