תקדים: בי”ד רבניים ידונו במזונות ילדים גם אם אחד מההורים מתנגד

למרות שהאישה היא זו שיזמה את הגירושין, והיא זו שפנתה ראשונה בבקשה ליישוב סכסוך לבית המשפט למשפחה - פסקו הדיינים: חרף התנגדות האישה, קיימת לביה"ד הרבני הסמכות לדון גם במזונות ילדים
חיים טוויל
ה' שבט התשע"ח / 21.01.2018 14:06

ביה”ד הרבני האזורי בירושלים הוציא פסק דין דרמטי, לפיו על פי חוק בתי הדין הרבניים, ועל פי הפסיקות האחרונות – בתי הדין הרבניים מוסמכים גם הם לדון בשאלת גובה מזונות הילדים, במקרה בו הם הוגשו כרוכים כהלכה בתביעת הגירושין.

ההכרעה התקדימית התקבלה לנוכח בקשת עו”ד אבי גפן, בשם מרשו, וזאת למרות שהאישה היא זו שיזמה את הגירושין, והיא זו שפנתה ראשונה בבקשה ליישוב סכסוך לבית המשפט למשפחה.

בחלוף 76 יום מהגשת הבקשה ליישוב סכסוך, כאשר עדיין לא נערכה אפילו לא פגישת גישור אחת בין בני הזוג, הגיש עו”ד גפן תביעה לגירושין לביה”ד הרבני האזורי בירושלים, ואליה כרך גם תביעות לחלוקת רכוש, קביעת המשמורת על הילדים וגובה מזונות הילדים.

לדבריו, חרף לשון החוק המחייבת פגישת גישור ראשונה בין בני הזוג לאחר הגשת בקשה ליישוב סכסוך – נקבע לזוג מועד ראשון כ-86 ימים לאחר הגשת הבקשה.

עו”ד גפן לא חיכה לתום 86 הימים, וניצל את לשון החוק המאפשרת לצד הנתבע להגיש תביעת גירושין באיזה ערכאה שיחפוץ – רבני או משפחה -בחלוף 76  יום מהמועד החוקי לעריכת פגישת גישור ראשונה, גם אם זו לא התבצעה בפועל.

כמו כן, הגיש עו”ד גפן בקשה לדיון מקדמי לביה”ד הרבני, בשאלה האם בית הדין מוסמך לדון במזונות ילדים – תוך שהוא מצביע על מספר סעיפים בחוק בתי הדין הרבניים המצדיקים זאת.

פרקליטי האישה התנגדו לבקשה וטענו שתהליך יישוב הסכסוך לא הסתיים, ואף לא החל – ועל כן דינה של הבקשה להימחק.

שלושה דייני ביה”ד הרבני האזורי בירושלים שדנו בבקשה, קבעו בהחלטתם כי פעולת עוה”ד גפן תאמה את לשון החוק של יישוב סכסוך בין בני זוג, וכי תביעת הגירושין הוגשה כדין ובמועד.

כמו כן קבעו הדיינים, כי חרף התנגדות האישה, קיימת לביה”ד הרבני הסמכות לדון גם במזונות ילדים – ובמקרה כזה  – יתבקש בית המשפט לענייני משפחה שלא לפתוח בהליך מקביל.

לדברי עו”ד גפן, מדובר בפסק דין פורץ דרך ומתבקש.

האפשרות לדון בערכאה אחת בלבד בכל הנושאים הקשורים בגירושין בין בני זוג מקלה מאד עליהם, הן מבחינה כספית והן מבחינת לוחות זמנים, וזאת בהתחשב בסרבול הבירוקרטי הנובע מיישום החוק לחובת יישוב סכסוך בין בני זוג שהחל בשנה האחרונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות