חוקרים פרטיים של המשפחה: בני הזוג המיליארדרים מטורונטו נרצחו

נתן פרל
|
ה' שבט התשע"ח / 21.01.2018 17:53
בני משפחתם של המיליארדר היהודי-קנדי בארי ואישתו האני שרמן – שנמצאו מתים בבריכה המקורה שבאחוזתם בטורונטו שבקנדה, שכרו רופאים וחוקרים פרטיים, לאחר שחקירת המשטרה לא הובילה לשום קצה חוט • המסקנה שלהם: מדובר ברצח כפול שבוצע על ידי גורם שלישי

בני משפחתם של המיליארדר היהודי-קנדי ברנרד (בארי) ואישתו האני שרמן – שנמצאו מתים בבריכה המקורה שבאחוזתם, בחלקה הצפוני של העיר טורונטו שבקנדה, שכרו רופאים וחוקרים פרטיים מטעמם, זאת לאחר שהחקירה של המשטרה הקנדית לא  הובילה לשום קצה חוט.

החוקרים גילו כי נמצאו ראיות לכך שמדובר ברצח כפול שבוצע על ידי גורם שלישי, ולא רצח והתאבדות כפי שסברו חוקרי המשטרה בתחילה.

ניתוח שלאחר המוות קבע שבני הזוג מתו כתוצאה מחניקה על ידי הפעלת לחץ על הצוואר. ניתוח נוסף שבוצע העלה שבני הזוג נחנקו באמצעות חגורות עור.

בימים שלאחר הרצח ציינה המשטרה, כי נסיבות המוות אמנם נראות חשודים אך הם לא מחפשים חשודים ולא מצאו כל סימני פריצה למקום.

גופותיהם של השניים נמצאו בבריכה המקורה באחוזתם. בני הזוג הציעו אותה למכירה, וסוכן נדל”ן, שהגיע לבית בכדי להתכונן לקראת הגעת לקוחות פוטנציאליים, מצא את השניים מוטלים על הריצפה. הוא הזעיק את כוחות החירום ואלה קבעו את מותם.

שרמן, שגדל בבית יהודי, היה בן 75 במותו ואישתו בת 70. הוא ייסד את חברת ‘אפוטקס’, יצרנית התרופות הגדולה ביותר בקנדה ומהגדולות בעולם.

הונו הוערך לאחרונה בכ-3.7 מיליארד דולרים, והוא נחשב לאחד הפילנתרופים הגדולים במדינה.

לפי המגזין פורבס, הוא היה ממוקם במקום ה-363 בעולם ו-7 בקנדה מבחינת עושרו. הוא הקים את החברה לבדו בשנת 1974, וכיום החברה מעסיקה כ-11 אלף עובדים. החברה נחשבת יצרנית התרופות השביעית בגודלה בעולם והגדולה ביותר בקנדה.