“ח”כים חרדים, תוציאו הידיים שלכם מאשדוד”: אלפים נגד סגירת ה’ביג’

שבוע שני ברציפות. אלפי תושבים התייצבו במוצאי שבת מול בניין העירייה באשדוד במחאה על סגירת עסקים בשבת • המארגנים: "אנחנו לא נגד הדת אלא נגד כפייה דתית" • יאיר לפיד: "אם ננצח בבחירות הבאות אנחנו נבטל את חוק המרכולים"
אריה ריבקינד
ה' שבט התשע"ח / 20.01.2018 22:13

שעות לאחר ששר הביטחון אביגדור ליברמן הגיע לחנות ‘טיב טעם’ ולמרכז קניות באשדוד הפתוח ביום שבת – התייצבו הערב (שבת) אלפי איש, זה השבוע השני, מול בניין העירייה והפגינו נגד אכיפת חוק העזר העירוני וסגירת חנויות בשבת.

המארגנים הכריזו: “אנחנו לא נגד הדת אלא נגד כפייה דתית. אנחנו לא נגד הדתיים, אבל אנחנו קוראים לח”כים החרדים: תורידו את הידיים שלכם מאשדוד. אנחנו קוראים לכבוד, ודורשים שיכבדו גם אותנו. אנו לא מוכנים שיסגרו לנו את מרכזי הבילוי ומרכזי הקניות”.

לפי דיווח בחדשות 2, המארגנים הבהירו: “לא מדובר במאבק בין מגזרים. לא חרדים מול יוצאי חבר העמים, לא חילונים מול דתיים ולא שמאלנים מול ימנים. זאת מחאה של אאנשים שאכפת להם מהעיר הזאת”.

מארגני ההפגנה התעקשו שלא לאפשר לפוליטיקאים לשאת דברים, כדי שלא להעניק לה שיוך פוליטי.

למרות זאת, ח”כ יאיר לפיד התייצב בהפגנה עם פעילי ‘יש עתיד’ – ואמר: “יחד עם מאות יש-עתידניקים הגעתי היום להפגנה באשדוד נגד חוק המרכולים והכפייה החרדית. את החוק הזה צריך לבטל, ואם ננצח בבחירות הבאות אנחנו נבטל אותו. המאבק של אשדוד הוא לא מאבק מקומי. זה מאבק על דמותה של המדינה, על חופש הבחירה, על השאלה אם השבת היא מה שמפריד בינינו או מה שמחבר אותנו”.

לפיד הוסיף: “גם לי יש שבת וגם לי יש שולחן שבת, אבל דרעי וגפני לא יבואו אלינו הביתה ויגידו לנו איך לעשות את השבת שלנו. אנחנו לא נקבל כפייה חרדית. לא יגידו לנו איך לחיות, לא יגידו לנו איזה יהודים אנחנו נהיה. חוק המרכולים צריך לעבור מהעולם ומפה מאשדוד תצא המהפכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות