דרעי: ‘אני עם ליברמן גמרתי, אפילו לפיד האב לא העז לחלל שבת ככה’

אריה דרעי במוצאי שבת: "ליברמן דרס את השבת ברגל גסה וזו חציית כל קו" • ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס: "כל ניסיון לשסע ולדבר נגד גדולי ישראל, משדר מצוקה נוראה. חושב שרוויח עוד תומכים ומצבו בסקרים ישתנה"
אריה ריבקינד
ד' שבט התשע"ח / 20.01.2018 20:42

אחרי שיו”ר ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, הגיע בעיצומה של השבת לסיור מתוקשר באשדוד,  ביקר בסניף ‘טיב טעם’ הפתוח בשבת ולאחר מכן במרכז הקניות ‘ביג’ בעיר, שם תקף את הראשל”צ הגר”י יוסף והרבנים המתנגדים ליחידות המעורבות בצה”ל  – הוא סופג מתקפה משר הפנים אריה דרעי.

יו”ר ש”ס  – המקיים ידידות אישית עם ליברמן – אמר למקורביו במוצאי שבת: “אני עם אביגדור ליברמן גמרתי. ליברמן דרס את השבת ברגל גסה וזו חציית כל קו”.

לדברי דרעי, “אפילו לפיד האב, מגדולי שונאי הדת, לא העז לעשות. יש דברים שהם מעבר לכל ידידות אישית”.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס הגיב על דברי שר הביטחון: “יש כאלו שחושבים שבמידה ויתקפו את הראשל”צ מורנו הגאון רבי יצחק יוסף שליט”א, ירוויחו עוד תומכים ומצבם בסקרים ישתנה. כל ניסיון לשסע ולדבר נגד גדולי ישראל, משדר מצוקה נוראה”.

הוא הוסיף: “ממליץ לשר הביטחון ליברמן לטפל קודם במצב הביטחוני של תושבי הדרום, שלאחרונה זוכים להתראות ‘צבע אדום’ מידי יום ביומו, ורק לאחר מכן להטיף מוסר לרבנים”.

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ יואב בן צור: “אני קורא לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, לחזור בו מדבריו ולהתנצל בפני הרב הראשי לישראל, מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף. עידוד לחרמות כנגד רבנים, שליחי ציבור ואוכלוסיות הוא צעד מפלג ומסוכן לחברה הישראלית. אין לא מקום והוא מוביל למלחמת אחים”.

יו״ר יחד אלי ישי הגיב הערב: “דברי הבלע של שר הביטחון ליברמן כנגד הציבור החרדי והזלזול המחוצף בגדולי ישראל, הם מתן לגיטימציה לשיח המשסה והמפלג בחברה הישראלית. אמירות שכאלה מאת נציג בכיר בממשלת ישראל, תוך רמיסה בוטה של החוק, הן תקדים חמור. ראש הממשלה חייב לדרוש מליברמן להתנצל על דבריו החמורים”.

כפי שדווח בחרדים 10, שר הביטחון ערך ביום השבת סיור מתוקשר בחניות מחללות שבת באשדוד – והצהיר: “מי שאומר שלחוק המרכולים אין שום משמעות טועה ומטעה. לחוק המרכולים לצערי יש משמעות מרחיקת לכת. אנחנו רואים באשדוד את ההשפעה”.

לדבריו, “עד לאחרונה חיו באשדוד בהרמוניה, ועכשיו העיר מפולגת ואני מקווה שזה לא יקרה בערים נוספות. הפילוג הזה פוגע בחוסן הלאומי. כל הסיפור הזה פשוט יוצר פה מתח מיותר, חיכוך מיותר לגמרי. הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה לראות חברה ישראלית מפולגת”.

הוא הוסיף: “אני מקווה שגם ראשי הציבור הדתי הלאומי, כמו גם הציבור החרדי, יירגעו. כמו שאני מכבד כל אחד שהולך לבית כנסת בשבת בבוקר, אני מצפה שיכבדו את מי שבא לשתות כוס קפה עם החברים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי תיאם עמדות עם ידידו ליברמן
    21/01/2018 00:22
    אביטל לו
  1. מי מאמין לדרעי .ברור שהוא סיכם איתו תקוף אותי ואני אותך ושנינו נרוויח. דרעי חולם להרווי על חשבון חילולי השבת שייזם חחחהחחחה