הגר”ש אליהו: “ליברמן מסית. צה”ל לא חברה פרטית. נתבע אותו”

לשכת רבה הראשי של צפת מגיבה על האיומים של שר הביטחון כנגד הראשל"צ והרבנים: "אם הוא לא יתנצל ויבטל את הוראתו - הוא יצטרך לעמוד מול תביעות משפטית • רק במשטרים חשוכים אסור לבקר את הצבא" • אלי ישי: "ראש הממשלה חייב לדרוש מליברמן להתנצל על דבריו החמורים"
אריה ריבקינד
ד' שבט התשע"ח / 20.01.2018 20:10

לשכת רבה הראשי של צפת, הגאון רבי  שמואל אליהו, הגיבה הערב (מוצ”ש) על האיומים של שר הביטחון אביגדור ליברמן נגדו ונגד הראשל”צ הגר”י יוסף  והרב שלמה אבינר.

“ליברמן מסית ומשקר במודע. הרבנים מעודדים את תלמידיהם להתגייס ליחידות היותר מובחרות. הרבנים קוראים להם לא להשתתף ביחידות השדה המעורבות שבהם מורידים את הרף הצבאי בשביל לקדם אג’נדות פולטיות”, נמסר מלשכת רבה של צפת.

הלשכה הוסיפה: “רק במשטרים חשוכים אסור לבקר את הצבא. אנחנו חיים במדינת ישראל. צה”ל הוא לא חברה פרטית של אביגדור ליברמן, אם הוא לא יתנצל ויבטל את הוראתו – הוא יצטרך לעמוד מול תביעות משפטית, גם על שקריו”.

יו״ר יחד אלי ישי הגיב: “דברי הבלע של שר הביטחון ליברמן כנגד הציבור החרדי והזלזול המחוצף בגדולי ישראל, הם מתן לגיטימציה לשיח המשסה והמפלג בחברה הישראלית”.

לדבריו, “אמירות שכאלה מאת נציג בכיר בממשלת ישראל, תוך רמיסה בוטה של החוק, הן תקדים חמור. ראש הממשלה חייב לדרוש מליברמן להתנצל על דבריו החמורים”.

שר הביטחון ביקר הבוקר במתחם ‘ביג פאשן’ באשדוד, כדי לעודד את חילולי השבת וההפגנות נגד סגירת חנויות – והתייחס במהלך ביקורו להתנגדות הרבנים לגיוס נשים בצה”ל.

ליברמן אמר: “מה ששמעתי לאחרונה שרבה של צפת דורש להדיח את הרמטכ”ל, והרב אבינר שקורא לא להתגייס לצה”ל כי אין יחידות נפרדות, ושהרב הראשי לישראל מגבה אותו – זה לא סביר ומקובל.נשים תמיד היו חלק מצה”ל, האמירות הללו אין להן מקום”.

ליברמן הודיע: “נתתי הנחיה לצבא שהרב אבינר והרב של צפת לא יקחו חלק באירועים של צה”ל, הם צריכים להירגע ולכבד את כולם. לא הרב הראשי ולא הרב אבינר יכולים לקרוא להדחת הרמטכ”ל, לקרוא לא להתגייס וגם להיות חלק מטקסים ואירועים כלשהם בתוך צה”ל. לא מתכוון לתת להם במה בתוך הצבא עד שלא יחזרו בהם. מדובר בעובדי מדינה שבין היתר מקבלים משכורת ממשלמי המיסים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן
    21/01/2018 00:12
    יוס
  1. תגובה לדבריו של העולה ממולדוביה וממי אתה מקבל משכורת כמה מליונים העלמת ממס ולא האשימו אותך מחוסר ראיות הא עולה ממולדוביה חצוף וגס רוח