ליברמן עודד חילול שבת באשדוד – ונקם: “הראשל”צ לא יוזמן לצה”ל”

אריה ריבקינד
|
ד' שבט התשע"ח / 20.01.2018 19:18
השר אביגדור ליברמן סייר באשדוד בסניף ‘טיב טעם’ הפתוח בשבת ובמרכז הקניות ‘ביג’, על רקע המחאה המקומית נגד אכיפת חוק המרכולים, עודד את חילול השבת – ותקף את הרבנים שהתנגדו לגיוס נשים • הסית: “עד לאחרונה חיו באשדוד בהרמוניה ועכשיו העיר מפולגת בגלל חוק המרכולים”

אחרי שנלחם בחוק המרכולים בכנסת: יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיע בעיצומה של השבת לסיור מתוקשר באשדוד,  ביקר בסניף ‘טיב טעם’ הפתוח בשבת ולאחר מכן במרכז הקניות ‘ביג’ בעיר – סביבו נרשמו בשבועות האחרונים מאבקי שבת בעיר.

לשכת ליברמן אף זימנה את התקשורת לסקר את ביקורו הכרוך בחילולי שבת המוניים.

במלך הביקור טען ליברמן: “מי שאומר שלחוק המרכולים שאין שום משמעות הוא טועה ומטעה. מה שאנחנו רואים באשדוד זה ההשפעה. עד לאחרונה חיו באשדוד בהרמוניה ועכשיו העיר מפולגת בגלל חוק המרכולים. אני מקווה שזה לא יהיה בערים אחרות. הפילוג הזה פוגע בחוסן הלאומי”.

במהלך סיורו תקף ליברמן את רבני הציונות הדתית  ואת הראשל”צ הגר”י יוסף, ואמר כי הרב הראשי, הרב שלמה אבינר ורבה של צפת הרב שמואל אליהו, לא יופיעו באירועים של צה”ל – על רקע התנגדותם לשירות נשים בצבא.

“מה ששמעתי לאחרונה שרבה של צפת דורש להדיח את הרמטכ”ל, והרב אבינר שקורא לא להתגייס לצה”ל כי אין יחידות נפרדות, ושהרב הראשי לישראל מגבה אותו, זה לא סביר ומקובל”, אמר ליברמן. “נשים תמיד היו חלק מצה”ל, האמירות הללו אין להן מקום”.

ליברמן הדגיש: “נתתי הנחיה לצבא שהרב אבינר והרב של צפת לא יקחו חלק באירועים של צה”ל, הם צריכים להירגע ולכבד את כולם”.

לדבריו, “לא הרב הראשי ולא הרב אבינר יכולים לקרוא להדחת הרמטכ”ל, לקרוא לא להתגייס וגם להיות חלק מטקסים ואירועים כלשהם בתוך צה”ל. לא מתכוון לתת להם במה בתוך הצבא עד שלא יחזרו בהם. מדובר בעובדי מדינה שבין היתר מקבלים משכורת ממשלמי המיסים”.

בתוך כך, באשדוד מפגינים הערב (מוצאי שבת) מאות בני אדם מול בניין העירייה – במחאה על הכוונה להחמיר את אכיפת חוק העזר העירוני על עסקים הפתוחים בשבת.

לפי דיווח ב’כאן’, מובילי המחאה באשדוד מתנגדים למעורבות של פוליטיקאים במאבקם.

לטענתם, השר אביגדור ליברמן וחבר הכנסת יאיר לפיד הפעילו עליהם לחצים לנאום בהפגנה. לדברי המארגנים, לפיד צפוי להגיע להפגנה, למרות שהם דחו לחצים רבים שישתתף בהפגנה וינאם. “היחיד שהפתרון מצוי בידיו הוא ראש העיר ונגדו אנחנו מפגינים”, אמרו מארגני המחאה באשדוד, “זו לא מחאה פוליטית, אלא מחאת תושבים”.