החקירה: כבל קידם את חוק ‘ישראל היום’ במסגרת עסקה עם נוני מוזס?

המשטרה הציגה היום לח"כ כבל עשרות שיחות ומסרונים שהוחלפו בינו לבין נוני מוזס מהתקופה שקדמה לאישור חוק 'ישראל היום' - שקידם כבל • מו"ל ידיעות עומת היום עם ממצאי חקירתו של הח"כ • גם עורך ידיעות אחרונות העיד היום במסגרת תיק 2000
חיים טוויל
ג' שבט התשע"ח / 18.01.2018 23:26

חקירתו של ח”כ איתן כבל היום (חמישי) במשרדי להב 433 עסקה במהות הקשר שלו עם מו”ל ‘ידיעות’ נוני מוזס.

לפי דיווח של משה נוסבאום בחדשות 2, במהלך החקירה הטיחו חוקרי המשטרה בחבר הכנסת מהמחנה הציוני ממצאים שאספו, לפיהם  חולה חשד כי בשנה שקדמה לחוק ‘ישראל היום’ שהוא הוביל בכנסת – הייתה עסקה בינו לבין מוזס.

לפי הממצאים שהציגו החוקרים, בין כבל למוזס התנהלו יותר מ-60 שיחות טלפון, וחילופי מסרונים, וכן יותר מ-50 שיחות טלפון וחילופי מסרונים בין כבל לרון ירון, עורך ‘ידיעות אחרונות’.

חוקרי המשטרה חושדים שהעסקה בין השניים כללה קידום של חוק ‘ישראל היום’  – שנועד להגביל את העיתון – על ידי כבל, תמורת סיקור מוגבר של חבר הכנסת בעיתון ‘ידיעות’.

לפי הדיווח, כבל הכחיש בחקירתו בתוקף כל עסקה מכל סוג שהוא בינו לבין מוזס. הח”כ אמר לחוקרים שגם הממצאים שהציגו לו אינם מבססים את החשד נגדו, וכי אין להם שום ראיה אחרת שתומכת בטענות נגדו.

לפי דיווח  של תמר אלמוג ב’כאן’,  מוקדם יותר עומת היום מו”ל העיתון נוני מוזס במשטרה עם ממצאי חקירתו של ח”כ איתן כבל.

גם עורך ידיעות אחרונות, רון ירון, העיד היום במשטרה במסגרת חקירת תיק 2000. זו הפעם השנייה שהוא מוסר עדות בפרשה.

כבל הגיב על חקירתו וצייץ בטוויטר: “נחקרתי היום קצרות במסגרת פרשת ‘ביבי-מוזס’, המוכרת כתיק 2000. השבתי לכל מה שנשאלתי ואני סומך על רשויות החוק. כמו תמיד פעלתי כחוק ואני מציע להתאזר בסבלנות עד השלמת החקירה”.

מהמשטרה נמסר: “חבר כנסת נחקר היום במשך מספר שעות וזאת במסגרת חקירה המנוהלת בלהב 433. החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה. מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות