‘התפללנו שלא נפגעו בנפש’: משפחת שבח אצל הלוחמים שנפצעו

חיים טוויל
|
ג' שבט התשע"ח / 18.01.2018 22:44
בני משפחתו של הרב רזיאל שבח הי”ד הגיעו לבית החולים והודו ללוחמי הימ”מ שנפצעו בפשיטה הלילית על המחבלים בג’נין • לוחם הימ”מ שנפצע קשה שב להכרה לאחר ניתוח: מצבו יציב • האב: “בשם המשפחה, בשם כל בית ישראל – שתצא במהרה מהמקום הזה ותחזור לשורות הלוחמים”

סגירת מעגל: משפחתו של הרב רזיאל שבח הי”ד, שנרצח לפני 10 ימים בפיגוע הירי ליד חוות גלעד, הגיעה הערב (חמישי) לבקר את שני לוחמי יחידת הימ”מ – היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משטרת ישראל, שנפצעו בחילופי האש, במהלך הפשיטה הלילית בג’נין על חברי חוליית  המחבלים שביצוע את הרצח.

שני הלוחמים מטופלים בממרכז הרפואי העמק שבעפולה, והקריה הרפואית רמב”ם בחיפה.

אל בית החולים הגיעו האב משה, האם אילנה, אחותו של הרב רזיאל הי”ד – עטרת ובן זוגה עמית, בליווי סגן מפקד מג”ב, תת-ניצב עוזי לוי, ומפקד הימ”מ נצ”מ נ’.

בני משפחת שבח הביעו את הערכתם ללוחמים על תפיסת המחבלים וחיסול שניים מהם, ואיחלו להם החלמה מהירה.

“אנחנו התפללנו שלא נפגעו בנפש”, סיפר האב השכול משה שבח. “אבל גם כל פגיעה קלה מצערת אותנו. אנחנו מאחלים לך החלמה מהירה, בשם המשפחה, בשם כל בית ישראל, שתצא במהרה מהמקום הזה ותחזור לשורות הלוחמים”.

מפקד הימ”מ, נצ”מ נ’, אמר למשפחה: “כל החבר’ה עבדו כל הלילה מאוד קשה, כל הלילה. הם היו נחושים, זה היה מאוד חשוב להם לתפוס את החוליה הזאת”. הוא הדגיש כי מבחינת היחידה זו הייתה שליחות לפעול למען ביטחון אזרחי ישראל, וכי היחידה תמשיך לפעול לסיכול טרור ברחבי מדינת ישראל, בנחישות ובמקצועיות.

בתוך כך, לוחם הימ”מ שנפצע באורח קשה, שב להכרתו לאחר ניתוח שארך כמה שעות. מבית החולים רמב”ם בחיפה נמסר כי מצבו של הלוחם מוגדר כעת יציב.

האם השכולה אילנה הודתה עוד קודם לכן לצה”ל, השב”כ ומג”ב על תפיסת המחבלים וחיסול שניים מהם.

בראיון לעופר חדד בחדשות 2 היא סיפרה על תחושותיה בעת ששמעה על תפיסת המחבלים.

“קיבלתי הודעה: ‘תסתכלי מהר, תפסו את המחבלים’. הלב שלי לא דפק, לא יכולתי לעמוד, רצתי מהר הדלקתי את המחשב. במבזק הראשון שהודיעו שחוסל אחד המחבלים ויש לנו פצועים, התחלתי לרעוד שלא יהיו פצועים והרוגים”, אמרה אילנה ואיחלה החלמה מהירה לפצועים.

האם השכולה סיפרה כי במהלך ימי השבעה, הגיעו בכירים ממערכת הביטחון שהבטיחו לה לתפוס את המחבלים. “הסתכלו עליי לתוך העיניים ואמרו לי: ‘אל תדאגי אנחנו נתפוס אותם’. הייתי בטוחה, אפילו לא הטלתי ספק, זו גאווה מאוד גדולה, אני מודה להם”, אמרה אילנה.