באתם לאכול בדוכני המזון בהילולת ה’באבא סאלי’? פועלים ללא כשרות

יוסף גרינבוים
|
ב' שבט התשע"ח / 18.01.2018 20:45
חרף המאמצים שנעשו על ידי מחלקת הכשרות ברבנות נתיבות, להסדיר כשרות לדוכני המזון הפועלים במתחם ההילולא, לא פנה עד לרגע זה שום בעל דוכן בבקשה לפיקוח והשגחת כשרות • בפשיטה בשנה שברה התגלו במתחם זיופי כשרות חמורים

הילולות הבאבא סאלי בעיר נתיבות על ציונו הקדוש: הרבנות הראשית לישראל מתריעה כי דוכני המזון הממוקמים במתחם הפארק העירוני בנתיבות, הסמוך למתחם קבר הבאבא סאלי זצ”ל – פועלים ללא כשרות.

מנתונים שנמסרו לרבנות על ידי מחלקת הכשרות ברבנות נתיבות עולה, כי חרף המאמצים שנעשו להסדיר כשרות לדוכני המזון הפועלים במקום, לא פנה עד לרגע זה כל דוכן בבקשה לפיקוח והשגחת כשרות מטעמה – כך שאין לה כל אחריות לגבי כשרותם והמקום פועל ללא כשרות וללא פיקוח והשגחה.

במסגרת פעילות אכיפה שנערכה בשנה שעברה על ידי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות ברבנות הראשית, נתפסו מספר בעלי דוכנים כשהם מכשילים את הציבור, והתגלו במתחם זיופי כשרות חמורים, כאשר בין היתר התגלה בישול ללא פיקוח, עלי ירק הנגועים בחרקים, וליקויי כשרות חמורים.

הרבנות הראשית קוראת לכל מי שכשרות המאכלים נוגעת לליבו לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים, ולוודא כי כל מוצרי המזון הנרכשים במתחם הינם בעלי תעודת הכשר כנדרש.

כשרות, נתיבות