פרקליטיו של אליצור שהוסגר: היתה הגנה עצמית. נהפוך את הכרעת הדין

חיים טוויל
|
ב' שבט התשע"ח / 18.01.2018 19:06
חודש ההליך המשפטי כנגד יהושע אליצור שנמלט לברזיל לאחר שהורשע בהריגת ערבי והוסגר אתמול לישראל • עו”ד עדי קידר “יהושע חזר מגלות ארוכה עם כוחות מחודשים לנסות ולהוכיח את חפותו”

בבית המשפט המחוזי בת”א חודש היום (חמישי)  ההליך המשפטי כנגד יהושע אליצור, תושב השומרון שלפני כ-14 שנה הואשם, ולאחר מכן הורשע בהריגת נהג ערבי שעל פי טענתו ניסה לדרוס אותו בכביש שבין היישוב איתמר לאלון מורה.

ההליך כנגד אליצור חודש, לאחר שאתמול (רביעי) הוא הוסגר מברזיל.

לאחר שהורשע, ועוד בטרם נגזר דינו, נמלט אליצור מישראל. לפני כשנתיים הוא נעצר בעיר סאו פאולו בברזיל בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוצא כנגדו.

לאחר שמשפטו של אליצור, גר צדק כבן 46, אשר גדל בגרמניה, התגייר ועבר להתגורר בשומרון, חודש היום, יתקיים הדיון הבא בעניינו בעוד מספר שבועות –  ועד החלטה אחרת יישאר אליצור במעצר.

החל משלב מעצרו סיפר אליצור כי הירי בוצע לצורך הגנה עצמית. אליצור תיאר כי הטרנזיט בה נהג הערבי נסעה לכיוונו במהירות, דבר אשר העלה חשש ממשי לחייו – והוא נאלץ לירות.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו, אשר מייצג את אליצור יחד עם עו”ד ציון אמיר, אמר: “יהושע חזר מגלות ארוכה עם כוחות מחודשים לנסות ולהוכיח את חפותו. אנחנו נמצאים בתקופה קשה, האירוע בו הואשם יהושע הוא אירוע שבזמנים האחרונים מאד רלוונטי, אלו האירועים שתופסים את האזרחים, גם יהושע באותו זמן החזיק את הנשק באישור ובסמכות ופעל להגנה עצמית, ולכן הכרעת הדין לא היתה מוצדקת ואנחנו נפעל בכדי להפוך אותה”.