בטקס עם נתניהו בירך מוישי: “ברוך שעשה לי נס במקום הזה…” • צפו

נתן פרל
|
ב' שבט התשע"ח / 18.01.2018 13:22
מוישי הולצברג נאם בטקס ההנצחה בבית חב”ד ממומביי בנוכחות ראש הממשלה, בני משפחתו ושלוחי חב”ד: “תודה רבה לראש הממשלה שזכר לקחת אותי לכאן. ברוך שומר הבטחתו למוישי…” • נתניהו ביקש בנאומו מהמטפלת לעמוד על רגליה – והקהל הריע

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (חמישי) ביקור היסטורי ומרגש בבית חב”ד במומביי שבהודו – בו אירע לפני כ-9 שנים הטבח הנורא בו נרצחו שלוחי חב”ד הרב גבי ורבקי הולצברג וארבעה יהודים נוספים הי”ד.

ראש הממשלה  ומוישי סיירו בחדר ילדותו של מוישי, ובמקום בו התרחש אירוע הטרור. ריבקי הולצברג הי”ד, אמו של מוישי, סימנה את גובהו של מוישי על הקיר בחדרו כשהיה תינוק, וכעת מוישי נמדד שוב ונתניהו סימן על הקיר את גובהו.

את האירוע פתח שליח חב”ד בעיר, הרב ישראל קוזלובסקי – ממלא מקומו של השליח הרב גבי הולצברג הי”ד.

רבה של תאילנד, הרב יוסף חיים קנטור, אמר באירוע כי בית חב”ד לא יכול להיות מקום של צער ובכל מקום בעולם הוא נועד לסמן תחיה. “גם בית חב”ד במומביי, למרות הטבח הנורא שאירע בו ושקירותיו מעידים על כך, ימשיך להוות מקום בולט של תחיה יהודית, ללא הפסקה”.

לאחר מכן הוזמן ראש הממשלה לשאת דברים.

“אני נרגש להיות כאן אתכם, איתך מוישי. אני רואה שאתה מתפתח וגדל יפה. מדדנו עכשיו את הגובה שלך. בן 11 – עוד מעט בר מצווה, ואחר כך, כשתקים משפחה גם אז תזמין אותי.

עם ישראל מלווה אותך לאורך כל הדרך ויש סיבה לכך. מה שקרה פה ביטא הרבה דברים. ביטא שנאת ישראל וביטא אהבת ישראל. אהבת ישראל של ההורים היקרים שלך ז”ל. אהבת ישראל של שליחות חב”ד פה ובעולם כולו מחבקת את עם ישראל באשר הם, ומביאה לכל יהודי בית בכל מקום, כולל פה בלב מומביי בהודו.

אהבת ישראל ושנאת ישראל – המרצחים הנוראיים האלה שלצערנו גבו את הקרבן הנורא הזה, לא גבו את הילד הזה בגלל אהבת ישראל, של אישה נפלאה – סנדרה.

אנחנו יודעים שבכוחות החיים ואהבת החיים שלנו גברנו על כל המכשולים ועם ישראל חי, עם ישראל ימשיך לפרוח בכוח האמונה, בכוח האהבה, בכוח העשייה, שבאים לידי ביטוי בבית הזה ובבית הבא (של מוישי) שיוקם בעזרת ה’. אני רוצה להודות לכם על הרוח הנפלאה. לסבים ולסבתות. כל הכבוד לכם. עם ישראל חי”.

מוישי הולצברג נשא גם הוא דברים: “לבי פועם, לבי נרגש, לשוב ולחזור לבית הוריי, בית חב”ד שנבנה ושופץ מחדש. כאן נולדתי, כאן גדלתי שנתיים ימים. ספגתי לתוך נשמתי את השליחות של הורי האהובים. לעזוב ארץ חמדה, ארץ יושבת בשליחות הרבי. הבית הפתוח לכולם, יהודים מכל העולם, שחיפשו פינה חמה.

הייתי הבן היקיר להוריי וילד שעשועים לאורחיי. כשטיילתי בשוק אהבתי להשתעשע עם העיזים, משכתי להן בקרניים, ללא פחד ומורא. אהבתי מאוד בלונים. בכל פעם שחזרנו מביקור בארץ, כל העובדים כאן התחרו מי יקנה לי הכי הרבה בלונים. הוריי קנו לי את כל המשחקים שבעולם. אמי שרטטה עם הקו על הקיר ובכל פעם סימנה כמה גבהתי. אבא בנה לי מטבח מדהים מעץ, מרוב אהבתו אליי.

תודה לך ה’ שנתת לנו ראש ממשלה כה נפלא, שהזמין אותנו להצטרף לביקורו כאן בהודו. אני חוזר הביתה, אני חוזר לחדרי לאחר פרידה של 9 שנים. במעמד חגיגי זה, אני רוצה להודות לה’ בשם המלכות, ברוך אתה ה’ אלוהינו מלך העולם, שעשה לי נס במקום הזה.

כיום אני גדל בביתם של סבא וסבתא בעפולה ולומד בתלמוד תורה חב”ד במגדל העמק. תודה לכם על הכל. אני מברך את סבא וסבתא שלי ומודה לסנדרה שהצילה אותי מהתופת – ברוך ה’.

בעוד שנתיים ימים, אחגוג אם ירצה ה’ בר מצווה. ראש ממשלתנו היקר, אני מזמין אותך להצטרף אלי לביקורי הבא כאן לרגל הבר מצווה. כשאגדל יותר, אמשיך בעזרת ה’ את שליחות הורי במקום זה.

תודה לך ראש ממשלתי היקר על קיום ההבטחה. ברוך שומר הבטחתו למוישי ומקיים. תודה לאנשי חב”ד ולכל הסגל של ראש הממשלה על הטרחה הענקית להצלחת המעמד והנחת אבן הפינה למוזיאון לזכרם של הורי היקרים.

מר בנימין ושרה היקרים, אני מגיש לכם שי צנוע – דגם ובתוכו צילום ספר התורה שנפגע מכדורי המחבלים. הקליע יצר חור בצורת מגן דוד בדיוק במילים: “אחרי מות שני בני אהרון בקרבתם בפני ה’ וימותו”. אני נושא תפילה לה’ שבקרוב ממש נתראה עם אבא ואמא עם משיח”.

לאחר הטקס ערכו שלוחי חב”ד במקום ומשפחות הולצברג ורוזנברג סיור לראש הממשלה ורעייתו בקומות העליונות של בית חב”ד – סיור שהיה סגור לכלי התקשורת ולציבור האורחים.

במהלך הסיור ראה נתניהו את תכניות ‘זיכרון למען החיים’ – שיפוץ בית חב”ד בעלות של ששה מיליון דולרים, שאמור להסתיים עד ליום השנה העשירי לרצח – בעוד כשנה.

נתניהו גם הסיר את הלוט מלוח הזכרון שעליו נכתבו בעברית ובאנגלית הפסוקים “אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה”, “נהרות לא ישטפוה חושך ושאול לא יבבוה”.

תמונות: חב”ד מומביי