כשהשבועונים מריצים ספינים: אז מי יהיה המועמד לראשות בני ברק?

מי שחושב שהנהגה עוברת דרך כותרות וכתבות בשבועונים, אינו אלא טועה בהבנת המפה הליטאית • שרי רוט על הספין של מגזין 'משפחה' בקרב על ראשות עיר התורה והחסידות
שרי רוט
ד' שבט התשע"ח / 20.01.2018 21:38

יש שלושה שלבים בדרך לבחירות המקומיות: שלב הערבול ב’בריכת הדילים’, שלב הספינים – והשלב הסופי, שיחל, הכי מוקדם, אחרי פסח.

בתוכנית הקודמת של ‘הכוורת’ ייצרתי כמה המצאות של ספינים, כדי לתת מושג על השלב בו אנו נמצאים כעת.

ביום חמישי בבוקר,  כשפתחתי את מגזין ‘משפחה’ הופתעתי למצוא שם דוגמא קלאסית של ספין. אביא אותה בפניכם ואין כמוה כדי להסביר מהו ספין קלאסי.

אז ככה: לפני מספר שבועות ‘חשף’ משפחה כי בבית הגר”ח קניבסקי כבר הוחלט שהרב אברהם רובינשטיין הוא ראש העיר הבא של העיר בני ברק.

כבר אז טענתי, שראשי ערים חרדיות לא מוכתרים בשבועונים.

אבל היה כאן הרבה יותר מזה.

הידיעה הזו, כמה מצער, התפרסמה עוד בחייו של ראש הישיבה הגראי”ל שטינמן זצ”ל, שכולנו התפללנו לשלומו. לכל היה ברור כי החלטה כמו מי יעמוד בראש עיריית בני ברק לא תתקבל בצורה עצמאית ברחוב רשב”ם, אלא תוך התייעצות עם חזון איש 5.

נזכיר, כי לפני חמש שנים, כאשר פינה יעקב אשר את כיסאו בראשות עיריית בני ברק והחל לכהן כחבר כנסת מטעם דגל התורה, שיגר הגר”ח מכתב מיוחד אל הגראי”ל זצ”ל, בו ביקש כי אברהם רובינשטיין יכהן במקומו כראש העיר. הגראי”ל נעתר, כמובן.

זה מה שהיה מצופה שיקרה גם הפעם. לצערנו, הסתלק מרן ראש הישיבה זצ”ל.

ועדיין, הגר”ח מעולם לא התערב בנושאים פוליטיים, ולכן הצפי הוא שההחלטות הפוליטיות ייחתכו על ידי הגרי”ג אדלשטיין, שטרם ברור את מי הוא חפץ לראות בראשות עיריית בני ברק.

אין זה סוד שפטירת הגראי”ל זצ”ל הותירה את הציבור הליטאי בחוסר וודאות באשר להמשך ההנהגה. יש שמושכים לכיוון זה, ויש לכיוון אחר. אבל מי שחושב שהנהגה עוברת דרך כותרות בשבועונים, אינו אלא טועה בהבנת המפה הליטאית. ‘יתד נאמן’, הוא ורק הוא, יכול להיות כתובת להכתרות כאלו ואחרות, ובטח שלא בשלב כה מוקדם, למעלה מתשעה חודשים לפני מועד הבחירות.

תחת הכותרת ‘נקרא לדגל’ מציג כתב משפחה שלומי גיל ראיון עם הרב אברהם רובינשטיין. “הסודות מחדר מועצת גדולי התורה, ההיערכות לתפקיד ראש העיר”, או בקיצור: “הרב אברהם רובינשטיין… מוריד את הכפפות וחושף את תוכניותיו לניהול העיר המורכבת בעולם”.

רגע, הוא כבר הוכתר? נבחר? פספסנו משהו?

איך כתב גורם ב’דגל התורה’ בקבוצה סגורה? “זה מכעיס. הדרכים להשתמש בלהקת יחצנים מוחאי כפיים ברחוב הראשי במדיה הלא ממוסדת לא מביאה כבוד לתורה ולא לדגל התורה. דגל התורה אינה ככל המפלגות, דגל התורה אינה אורן חזן שרץ לליכודיאדה לפריימריז וירטואלי”.

כל מילה – פנינה.

אבל תהיו בטוחים, שעד לסיום שלב הספינים, עוד תרוו מלוא חופניים מהסוג הזה.

ולשלומי גיל, שהצליח לערבל חזק את הבריכה ולחולל בה סערה – נאמר: שאפו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות