רוצח הרב רזיאל שבח הי”ד חוסל בפשיטה בג’נין; 2 לוחמי ימ”מ נפצעו קשה וקל

לוחמי הימ"מ הגיעו הלילה אל מקום המסתור בג'נין של המחבלים שרצחו את הרב רזיאל שבח הי"ד, ליד חוות גלעד • בקרב היריות בזירה חוסל אחד המחבלים • שני מחבלים נעצרו - בתחנת דלק ובבית שכותר • הפלסטינים: ההרוג הוא בנו של מחבל חמאס שנהרג ב-2002 • שני לוחמי מג"ב נפצעו
חיים טוויל
ב' שבט התשע"ח / 18.01.2018 00:22

כוחות צה”ל והימ”מ של המשטרה איתרו הלילה (חמישי) בג’נין את חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע הירי ליד חוות גלעד, בו נרצח הרב רזיאל שבח הי”ד.

המחבל הראשון נעצר בתחנת דלק בג׳נין ונלקח לחקירה.

מחבל נוסף אותר בקרבת מקום. במקום התפתח קרב יריות עמו – שבסיומו הוא חוסל. לאחר מכן ניהלו הכוחות מצוד אחר מחבל שלישי, שהסתתר בתוך בית. כוחות הביטחון כיתרו את הבית, והחלו להרוס אותו בסיוע לוחמי הנדסה – במטרה ללחוץ על המחבל להיכנע. בסופו של דבר המחבל נעצר ונלקח לחקירה בשב”כ.

מאות ערבים התפרעו בזירה ויידו אבנים לעבר כוחות הביטחון.

בתקרית נפצעו שני לוחמי מג”ב, בהם אחד באורח קשה והשני קל. שני הפצועים פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. מצבו של הפצוע הקשה התייצב במהלך הלילה והוא יצא מכלל סכנה.

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי ביקר הלילה בבית החולים את הלוחמים שנפצעו.

ניצב שבתאי שיבח את עמידתם האיתנה והנחושה של לוחמי הימ”מ אל מול איומי הטרור.

כלי תקשורת שמזוהים עם חמאס דיווחו כי אחמד ג’ראר הוא המחבל שנהרג בהיתקלות עם כוחות הביטחון בג’נין. ג’ראר הוא בנו של נאסר ג’ראר, מחבל חמאס שחוסל ב-2002 בעת שתכנן ‘מגה פיגוע’ שיעדו היה בניין רב-קומות. טרם חיסולו, ג’ראר האב איבד את שתי רגליו בתאונת עבודה, בעת הנחת מטעני נפץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הבוקר על הפעילות של צה”ל והימ”מ ואמר: “נגיע לכל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין”.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר: “כוחות הביטחון ביצעו הלילה מבצע מורכב ומוצלח ללכידת רוצחי הרב רזיאל שבח הי”ד. אני מברך את לוחמי הימ”מ על אומץ ליבם ומאחל החלמה לפצועים. למחבלים לא יהיה מסתור. נשיג את המחבלים בכל מקום”.

חיילים, ג\'נין, מחבלים

לוחמי צהל בפשיטה אמש. צילום: דובר צהל

הרב רזיאל שבת הי”ד, בן 35, אב לשישה ילדים, מוהל ושוחט שהתנדב במד”א, נרצח בשבוע שעבר ברכבו בפיגוע ירי סמוך לחוות גלעד, בה התגורר.

המחבלים ירו מטווח קצר על רכבו של הרב שבח, ונמלטו מהמקום. בזירת הפיגוע נמצאו 22 תרמילי קליעים.

בתשעת הימים האחרונים, מאז הרצח,  כוחות הביטחון ערכו מצוד אחר המחבלים ובימים הראשונים התמקד החיפוש בעיר שכם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני בטוח שלא היו חרדים בין לוחמי הימ"מ
    18/01/2018 00:53
    אופיר
  1. הם ישבו בישיבה ולמדו. אבל לימדו אותנו חכמינו שאין סומכין על הנס.